در مراسم شام‌غریبان، پروتکل‌های ایمنی را رعایت کنید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید از روشن کردن شمع در فضاهای بسته خودداری کنند، گفت: روشن کردن شمع ممکن است موجب وقوع آتش‌سوزی شود و به همین منظور امشب شهروندان در مراسم شام غریبان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، سید جلال ملکی اظهار کرد: امشب مراسم شام‌غریبان در محله‌های مختلف تهران برگزار می‌شود و شهروندان علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید نکات ایمنی را نیز جدی بگیرند.

وی افزود: چه بسا که برخی شهروندان شمع‌های روشن را به صورت نیمه‌کاره رها می‌کنند یا آن را به صورت روشن در سطل‌های زباله می‌اندازند که این موارد باعث وقوع آتش‌سوزی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران عنوان کرد: در بعضی از سقاخانه‌ها یا ایستگاه‌های صلواتی ممکن است عزاداران شمع روشن کنند و از آن جایی که در این محل پارچه‌هایی وجود دارد احتمال وقوع آتش‌سوزی افزایش می‌یابد و شهروندان باید این نکات ایمنی را رعایت کنند.

ملکی تاکید کرد: دستورات ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته شود و اگر شهروندان قصد دارند که در هیأت‌ها حضور پیدا کنند حتماً محیط باز باشد و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری شام غریبان در فضای تاریک از شهروندان می‌خواهیم حتماً از کودکان مراقبت کرده و از روشن کردن چندین شمع خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 441539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.