انجام ۱۶ عملیات امداد و نجات در قزوین

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ حادثه حریق، انفجار، واژگونی خودرو و غرق شدگی در قزوین رخ داد که مأموران آتش نشانی به نجات مصدومان شتافتند.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی خانی اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ فقره حادثه در مناطق مختلف استان رخ داد که نیروهای آتش نشان با حضور به موقع نسبت به نجات جان مصدومان اقدام کردند.

وی با اشاره به مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته افزود: در روز گذشته یک واحد تولیدی در بوئین زهرا دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای آتش نشان، حریق گسترده یک شرکت در شهرک چرم شهر بوئین زهرا مهار شد.

موسی خانی تصریح کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش نشان، آتش گسترده در شهرک چرم شهر بوئین زهرا دریک شرکت تولید تصفیه روغن موتور و فرآورده‌های نفتی صنعتی مهار شد.

وی اضافه کرد: برای مهار این حریق، نیروهای آتش نشان از بوئین زهرا، دانسفهان، شهر صنعتی اشتهارد، الوند، قزوین و دهیاری عصمت آباد حضور یافتند که این حریق بدون خسارات جانی در ساعت سه بامداد مهار شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین یادآور شد: همچنین انفجار گاز در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد چهار مصدوم بر جای گذاشت.

وی اضافه کرد: این حادثه انفجار ساعت ۲۳ و ۵۰ دقیقه شب گذشته بر اثر نشت گاز در یک واحد مسکونی در ناحیه منفصل شهری ناصر آباد انفجار رخ داد و که در این حادثه، چهار نفر از اعضای یک خانواده دچار سوختگی شدند.

موسی خانی تصریح کرد: یک دختر ۲۰ ساله و یک پسر ۱۴ سال در بیمارستان شهید رجایی بستری شدند و یک پسر دو ساله و یک دختر سه ساله به علت سوختگی زیاد برای درمان به تهران منتقل شدند.

وی اضافه کرد: همچنین یک مرد ۳۵ ساله در یک استخر ذخیره آب و پرورش ماهی کشاورزی در فارسیان غرق شد و حریق در یک واحد مسکونی، حریق در یک مغازه خواربار فروشی، محبوس شدن چند نفر در آسانسور، واژگونی خودرو، از دیگر حوادث بیست و چهار ساعت گذشته بود.

موسی خانی اظهار کرد: در مجموع تعداد ۱۶ فقره حادثه در استان رخ داد که نیروهای آتش نشان در ۱۵ مأموریت توانستند به ۹ مصدوم امداد رسانی کنند.

سرپرست آتش نشانی قزوین عنوان کرد: متأسفانه وقوع حریق در مراتع و مزارع در سال جاری بیشتر شده که ناشی از بی احتیاطی بهره برداران و شهروندانی است که در این مناطق آتش روشن کرده و آن را خاموش نمی‌کنند که توصیه می‌کنیم شهروندان به رعایت نکات ایمنی توجه بیشتری کنند.

منبع: مهر

کد خبر 441530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.