کروناویروس تا سه هفته در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند

بر اساس یک بررسی جدید که در کره جنوبی انجام شده، ویروس کرونا می‌تواند تا سه هفته داخل مخاط بینی کودکان باقی بماند.

به گزارش ایمنا، آزمایشات پیشین نشان می‌داد که اغلب کودکان در مقابل آلودگی به ویروس، دوران بیماری را به شکل خفیف یا حتی بدون هیچ علائمی پشت سر می‌گذرانند.

هرچند یافته جدید می‌تواند برای یافتن پاسخی درباره اینکه کودکان تا چه حد می‌توانند باعث سرایت بیماری کووید ۱۹ به دیگران شوند، مؤثر باشد. نتیجه این تحقیق، تأکیدی است بر اهمیت رعایت فاصله گیری اجتماعی و ضدعفونی دقیق در زمانی که کودکان به مدارس بازمی‌گردند.

متخصصان کره‌ای در این مطالعه می‌گویند در نمونه مخاط بینی ۹۱ کودک که بعضی علائم خیلی خفیف را تجربه کرده یا اصلاً علائم بیماری نداشتند، ویروس کرونا به مدت سه هفته مشاهده شده و ماندگاری داشته است.

بر اساس این نتیجه که ویروس در بینی آنها وجود دارد، پزشکان می‌گویند این کودکان می‌توانند ویروس را سرایت دهند. متخصصان کره جنوبی روی افرادی آزمایش کردند که هیچ علائمی نداشتند و پس از ایزوله کردن بیماران، به طور مرتب از آنها نمونه آزمایش گرفتند تا به طور کامل عاری از ویروس شدند.

این تحقیق، یافته جدیدی به ما می‌دهد درباره اینکه کودکان می‌توانند حامل ویروس باشند و ظرفیت انتقال و پخش آن به دیگران را دارند. با این حال هنوز به درستی ثابت نشده است ویروسی که در بینی کودکان پیدا شده، هنگام انتقال به بزرگسالان چگونه خواهد بود و میزان سرایت آن نیز چقدر خواهد بود.

"رابرت د بایسی"، رئیس بخش بیماری‌های واگیر در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی می‌گوید: غیرمنطقی است اگر تصور کنیم که کودکان هیچ نقشی در سرایت بیماری ندارند، چون آنها می‌توانند حامل ویروس باشند.

بنا به گزارش ایسنا، در مقابل پروفسور کالم سمپل، استاد بهداشت کودک در دانشگاه لیورپول، می‌گوید: وجود علائم ژنتیکی ویروس در نمونه مخاط مجاری تنفسی مساوی با قدرت انتقال آن نیست، به ویژه در افرادی که علائم مهم از جمله سرفه و عطسه را ندارند. هر چند برخی متخصصان بر اساس یافته‌های قبلی همچنان معتقدند که کودکان می‌توانند ناقل بیماری به بزرگسالان باشند.

کد خبر 441498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.