۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
بهترین مقاصد گردشگری پساکرونا

بسیاری از گردشگران سراسر جهان به‌منظور جبران سختی دوران قرنطینه و انزوای اجتماعی در حال برنامه‌ریزی برای سفر و انتخاب مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ اغلب مردم جهان را خانه‌نشین و دولت‌ها سفرهای غیرضروری بین کشورهای مختلف را ممنوع کرده‌اند. میلیون‌ها نفر از گردشگران سراسر دنیا امیدوارانه در انتظار پایان این بحران هستند ولی واقعیت این است که هیچ‌کس نمی‌داند چه سرنوشتی پیش روی بشر قرار دارد و کووید -۱۹ چه زمانی خاتمه می‌یابد. بااین‌حال بسیاری از مردم سراسر جهان امیدوارند که به زودی دانشمندان با کشفیات جدید خود جهان را از وضعیت استرس‌زای موجود نجات دهند. آن دسته از گردشگران که با دیدی مثبت به بحران نگاه می‌کنند بر این باورند که به‌زودی جهان و جهانیان از آسیب‌های ناشی از کرونا رهایی می‌یابند، به‌همین دلیل برنامه‌ریزی برای سفرهای پساکرونا را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در این بین به انتخاب مقاصدی پرداخته‌اند که می‌تواند به بهترین نحو ممکن روحیه آسیب‌دیده مردم در طول بحران جاری را ترمیم کند. در ادامه به معرفی چند مورد از این مقاصد می‌پردازیم.

نیوزلند

کشور نیوزلند، واقع در نیمکره جنوبی سیاره، یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری برای دوران پساکرونا محسوب می‌شود که بدون شک افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب خواهد کرد. این کشور با سواحل و جزایر بی‌شمار خود می‌تواند بهترین مکان برای کسانی باشد که حتی پس از رفع بحران کرونا مایلند با حفظ فاصله معین از دیگران به تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب‌های اطراف بپردازند. بندر اوکلند، شهر بادبان‌ها، موزه‌ها، بناهای یادبود و گالری‌های شهر از محبوب‌ترین مکان‌ها در میان گردشگران است که پیش از بروز کرونا روزانه هزاران نفر از گردشگران سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد. برج آسمان نیوزلند با ارتفاعی برابر با ۳۲۸ متر و سکوهای مرتفع محبوب‌ترین جاذبه کشور است که مردم را به تماشای زیبایی‌های اطراف خود حتی تا صد کیلومتر دورتر دعوت می‌کند.

بوتسوانا

بوتسوانا یکی از کشورهای آفریقایی است که به خاطر بسته شدن سریع مرزها و قرنطینه‌های سفت و سخت درون مرزی کمترین آسیب‌های ناشی از کرونا را متحمل شده است. کشورهایی نظیر بوتسوانا که کمترین نرخ ابتلاء به کووید -۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند، بدون شک از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری پساکرونا خواهند بود. بازدید از حیات وحش این کشور و مناطق حفاظت شده آنکه فرصت‌های متعدد ماجراجویی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد یکی از اولویت‌های گردشگران سراسر دنیا به شمار می‌رود. دلتای اعجاب‌انگیز اوکاوانگو از دیگر مقاصد دیدنی کشور بوتسوانا محسوب می‌شود که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و به واسطه پستانداران، پرندگان و خزندگان متنوع خود گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

اتریش

برای علاقمندان به کاوش در کشورهای اروپایی با کمترین میزان تردد، مرکز این قاره مکان‌های بسیاری برای بازدید دارد. شهرهایی نظیر هال‌اشتات و زالتسبورگ که زمانی میزبان هزاران گردشگر بود، این روزها سکوتی آرامش‌بخش و خالی از ترافیک گردشگری را تجربه می‌کند. انتخاب این شهرها، درست پس از پایان کرونا از بهترین مقاصد گردشگری دنیا خواهد بود که در فضایی ایمن و زیبا، مهمانان را به تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعت دعوت می‌کند. گردشگران پس از ورود به زالتسبورگ، بازدید از ساختمان شماره ۹ در کوچه گترایده را که محل تولد ولفگانگ موتزارت، موسیقی‌دان مشهور اتریشی محسوب می‌شود را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهند داد. قلعه هوهن زالتسبورگ، از دیگر مقاصد گردشگری این شهر به حساب می‌آید که فضای بسیار گسترده‌ای دارد و می‌تواند مهمانان را در فاصله معین از یکدیگر به تماشای چشم‌اندازهای زیبای شهر از ارتفاعات بالا فرا بخواند.

سانتورینی

سانتورینی از جزایر بسیار محبوب کشور یونان است که مقامات رسمی مرزهای آن را در تاریخ پانزدهم جولای به روی گردشگران باز کردند و در واقع اولین نقطه از جهان بود که صنعت گردشگری در دوران کرونا را آغاز کرد. اگرچه سفر به این جزیره در دوران کرونا خالی از خطر نیست، اما مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها در این روزها می‌تواند بهترین فرصت برای کسانی باشد که پیش از این توانایی مالی لازم برای سفر به جزیره زیبای سانتورینی را نداشته‌اند. بافت سفید خانه‌های سراسر جزیره، کوچه‌های پیچ در پیچ و کلیساهایی شبیه به هم با گنبدهای آبی هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد و آتشفشان شگفت‌انگیز و ساحل قرمز جزیره گردشگران را به کسب لذت از تماشای اطراف در فاصله دور از یکدیگر به‌منظور حفظ ایمنی از ابتلاء به کرونا دعوت می‌کند.

کد خبر 441490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.