نحوه ثبت نام فعالان سمن‌های جوانان در سامانه امریه سربازی

معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان شروط و نحوه ثبت نام در سامانه امریه سربازی فعالان سمن‌های جوانان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی تندگویان، درباره سامانه امریه ۶ ماه پایانی سربازی فعالان سمن‌های جوانان گفت: موضوع سهمیه امریه سربازی فعالان سمن‌های جوان در دوره فعالیتم در حوزه معاونت جوانان جز بهترین کارهایی بود که رخ داد؛ مهمترین اتفاق این بود که سمن‌ها و تشکل‌هایی که به صورت گمنام فعالیت داوطلبانه انجام می‌دهند امروز توسط رهبری تأیید شده اند و به دستور ایشان سهمیه‌ای به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه موضوع سهمیه امریه سربازی در همکاری ما با ستاد کل نیروهای مسلح نیز به ما کمک کرد، افزود: این اتفاق بسیار خوبی بود و امید خوبی به جوانان داد.

معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه درباره سامانه امریه شش ماه پایانی سربازی فعالان سمن‌های جوانان توضیح داد و افزود: این سامانه در ۲۲ مردادماه سال جاری رونمایی شد و روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر وارد این سامانه می‌شوند هستند.

تندگویان درباره شروط و نحوه ثبت نام در سامانه امریه سربازی فعالان سمن‌های جوانان گفت: این سامانه تنها متعلق به جوانانی است که در سمن‌ها و تشکل های جوانان به خدمت مشغول هستند.

وی افزود: ما در تشکلهای خود نظام رتبه بندی ایجاد کردیم که بر مبنای تشکلهای فعال و غیرفعال آنها را رتبه بندی کرده ایم؛ تشکل‌هایی که فعال باشند و رتبه داشته باشند می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند. همچنین سربازانی که در این تشکل‌ها حضور دارند و در پرونده تشکلی آنها درج شده است که سابقه فعالیت داوطلبانه دو ساله را دارند و بخواهند در پروسه سربازی قرار گیرند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، تندگویان البته این را هم گفت که ۶ ماه حقوق بیمه و دستمزد سرباز باید توسط تشکل سرباز پرداخت شود و تشکل‌هایی مشمول این سهمیه می‌شوند که موضوع بیمه و دستمزد آنها برقرار باشد؛ مشروط بر این قوانین، افراد بعد از ثبت نام، مشخصاتشان موردبررسی قرار می‌گیرد و با توجه به سهمیه امسال گردش کار انجام می‌شود و پس از تأیید نهایی توسط مقام عالی وزارت، مشخصات آنها به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال می‌شود؛ پس از بررسی ستاد کل نیروهای مسلح به سرباز ابلاغ می‌شود که می‌تواند ۶ ماه پایانی خدمت را در تشکل خود به عنوان سرباز امریه به پایان برسد.

کد خبر 441489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.