نیازهای توسعه‌ای مناطق کم‌برخوردار اهواز رفع می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: درحال مشخص کردن مناطق کم‌برخوردار و تعیین نیازمندی‌ها و اولویت‌های هرکدام هستیم تا پس از نیازسنجی، تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم را تبدیل به قرارداد کرده و در مناطق کم‌برخورداری که امکان اجرای پروژه‌های توسعه‌ای دارند، اقدامات لازم را انجام دهیم.

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین وضعیت تفاهم‌نامه میان شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه چندی پیش در راستای استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در توسعه زیرساخت‌های شهر اهواز و توسعه همکاری در اجرای طرح‌های ساماندهی حاشیه شهر به امضا رسید.

وی افزود: مدیریت شهری سه ماه فرصت دارد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم را تبدیل به قرارداد کند تا اقدامات در تمام نقاط محروم و براساس نوع مشکلاتی که دارند، طرح‌ریزی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: اکنون درحال مشخص کردن مناطق کم‌برخوردار و تعیین نیازمندی‌ها و اولویت‌های هرکدام هستیم و در این رابطه جلساتی نیز گرفتیم تا کارشناسان شهرداری دقیق‌تر نیازسنجی مناطق مختلف را مشخص کنند.

وی ادامه داد: اهواز به دو قسمت شرق و غرب تقسیم و تحقیقات میدانی و بررسی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای انجام شده است؛ پیشینه تاریخی هر منطقه نیز در تحقیقات منظور شده و نتیجه آن به شورا ارسال خواهد شد.

فلسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق شهری اهواز با مشکلات زیرساختی که عمده آن مربوط به فاضلاب مواجه هستند که کار را برای اجرای چروژه‌های شهری سخت کرده و نیاز است پیش از انجام هر پروژه‌ای، ابتدا زیرساخت فاضلاب آن منطقه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان امضا شده و مبلغ دقیق‌تر آن پس از نهایی شدن تحقیقات اولیه مشخص می‌شود، اضافه کرد: در مناطق کم‌برخورداری که امکان اجرای پروژه‌های توسعه‌ای را دارند در قبال این تفاهم‌نامه مواردی مانند پارکینگ و بازارچه احداث خواهد شد.

کد خبر 441485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.