شیوع کرونا و معاشرت با دیگران/چه سوالاتی از خود بپرسیم؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، افراد باید پیش از معاشرت کردن با دیگران جنبه‌های مختلف آن را در نظر بگیرند و سوالاتی از خود بپرسند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنگام معاشرت با دیگران در دوران شیوع کرونا، خطر ابتلا به بیماری بر اساس عوامل مختلف مانند مکانی که قرار است فرد در آنجا حضور داشته باشد، تعیین می‌شود. افرادی که قصد معاشرت با آن‌ها را دارید نیز می‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا شوند. به عنوان مثال احتمال بیمار بودن فردی که از ماسک استفاده می‌کند، در تجمع‌های بزرگ حضور پیدا نمی‌کند، فاصله اجتماعی را رعایت می‌کند و به طور مرتب دست‌های خود را می‌شوید، نسبت به فردی که فقط گاهی اوقات از ماسک استفاده می‌کند و در مکان‌های پرجمعیت رفت و آمد دارد، بسیار کمتر است. در ادامه شما را با اهمیت برقراری روابط اجتماعی در دوران شیوع کرونا و سوالاتی که هر فرد باید پیش از معاشرت با دیگران از خود بپرسد، آشنا می‌کنیم:

شیوع کرونا و اهمیت برقراری روابط اجتماعی

از آنجایی که همه افراد در شرایط فعلی با شنیدن اخبار در مورد بیماری کرونا، دچار استرس و اضطراب زیادی می‌شوند، بیش از پیش به برقراری ارتباط اجتماعی نیاز دارند. در دوران همه گیری ویروس کرونا یک سوم افراد دنیا به افسردگی و استرس مبتلا شده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز احساس تنهایی می‌کنند؛ بنابراین لازم است با دیگران ارتباط برقرار کنند تا از این طریق بتوانند استرس خود را کنترل کنند. البته با توجه به شرایط موجود لازم است آن‌ها پیش از برقراری ارتباط و رفت آمد کردن با دیگران چندین موضوع را در نظر گرفته و سوالاتی از خود بکنند.

در هوای آزاد نیز باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم؟

ویروس کووید -۱۹ معمولاً از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود، به همین دلیل رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. احتمال اینکه این ویروس در هوا معلق باشد کم است، اما در هوای آزاد نیز لازم است چند قدم با دیگران فاصله داشته باشید. همانطور که مشخص است، استفاده از ماسک مانع ورود ویروس به دهان و بینی افراد می‌شود. زمانی که شما از ماسک استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه میزان انتقال قطرات تنفسی را هنگام خندیدن، عطسه کردن و سرفه کردن کاهش می‌دهید، از بدن خود نیز در برابر ویروس کووید -۱۹ محافظت می‌کنید. بنابراین توصیه می‌شود حتماً از ماسک استفاده کنید و فاصله خود را از دیگران حفظ کنید، به ویژه اگر در محیط بسته حضور داشت. باشید.

چند نفر در گردهمایی حضور خواهند داشت؟

هر چه تعداد افراد حاضر در جمع بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین هر چه محیط کوچک‌تر باشد، باید افراد کمتری در آنجا حضور داشته باشند تا بتوانند فاصله فیزیکی را رعایت کنند. مدت زمان سپری کردن با دیگران نیز یکی از عوامل مهم است، به طوری که هر چه زمان بیشتری افراد آلوده به ویروس کرونا قرار داشته باشید، احتمال آلوده شدن افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، بهتر است مدت زمان تعامل خود را با دیگران کاهش دهید و ترجیحاً در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی دیگران را ملاقات کنید.

افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؟

به خاطر داشته باشید افرادی که شما با آن‌ها ارتباط دارید نیز با دیگر دوستان و نزدیکان خود نیز معاشرت دارند. در این صورت حتی اگر فقط با سه یا چهار نفر دیگر در یک اتاق کوچک قرار داشته باشید، به این معنا است که با افراد بسیار زیادی ارتباط دارید. به همین دلیل لازم است با دوستان و نزدیکان خود صادق باشید، به آن‌ها بگویید با چه کسانی معاشرت داشته‌اید و به آن‌ها فرصت دهید تصمیم بگیرند که آیا قصد دارند با شما ارتباط داشته باشند.

کد خبر 441475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.