صدور مجوز تاسیس بیش از ۱۰ هزار دهیاری در دولت‌ تدبیر و امید

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز تاسیس ۱۰ هزار و ۱۵۰ دهیاری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صادر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سیدمجتبی شفیعی با اشاره به صدور مجوز تأسیس ۳۷ هزار و ۱۱۸ دهیاری در کشور، اظهار کرد: تعداد مجوز صادر شده برای تأسیس دهیاری در روستاهای واجد شرایط در زمان دولت یازدهم و دوازدهم ۱۰ هزار و ۱۵۰ دهیاری، معادل ۲۷ درصد کل مجوزهای صادر شده از ابتدای تأسیس دهیاری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، تعداد آبادی‌های دارای سکنه بالغ بر ۶۲ هزار آبادی است که ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر جمعیت را در خود جای داده است که این رقم معادل با ۲۶ درصد از جمعیت کل کشور است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: از مجموع این آبادی‌ها در کشور ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا، که دارای ۲۰ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۸۴۶ نفر جمعیت است، بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و از این تعداد تاکنون برای ۳۷ هزار و ۱۱۸ روستای دارای شرایط و مطابق با ماده (۲) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و دستور وزیر محترم کشور، مجوز تأسیس دهیاری صادر و این روستاها از خدمات این نهاد برخوردار شده‌اند.

شفیعی خاطرنشان کرد: به موجب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، مصوب ۱۴ تیرماه سال ۱۳۷۷، وزارت کشور اجازه یافت تا نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری را با شخصیت حقوقی مستقل در مناطق روستایی کشور راه‌اندازی کند و در راستای اجرای این قانون از سال ۱۳۸۲ تا کنون ۳۷ هزار و ۱۱۸ دهیاری در روستاهای بالای ۳۰ خانوار کشور راه‌اندازی شده است و ۹۴ درصد از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات این نهاد واقع شده‌اند.

کد خبر 441450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.