مهمترین چالش ایجاد کلینیک‌های مجازی/اهمیت پزشکی از راه دور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تمام تلاش ما بر این است تا چالش‌های حقوقی موجود جهت راه اندازی جامع کلینیک‌های مجازی برطرف شود.

به گزارش ایمنا، نادر توکلی افزود: بحث تله مدیسین (پزشکی از راه دور) به عنوان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۹۹ مطرح است.

وی اضافه کرد: بعد از بحران کرونا، حرکت به سمت مجازی شدن کلینیک‌ها و استفاده از ویزیت‌های مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

توکلی گفت: البته چالش‌های بسیاری در این مسیر وجود دارد که مهمترین آن، پایین بودن تعرفه‌های پزشکی است که سبب کاهش انگیزه پزشکان برای مشارکت فعال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا چالش‌های حقوقی را برطرف و زیرساخت‌های قانونی را ایجاد نمائیم.

وی هدف از این کار را ارائه خدمت به بیماران برشمرد و افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی به صورت مجازی، سعی می‌کنیم تا شرایط بهینه برای توسعه زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

توکلی تاکید کرد: دو پروژه به صورت مشخص در دانشگاه علوم پزشکی ایران پایلوت شده و در حال انجام است. همچنین استارت کلینیک‌های مجازی در انستیتو غدد و روان پزشکی زده شده است.

وی با اشاره به این نکته که رشته‌های بالینی می‌توانند پایلوت‌های مناسبی برای شرکت‌های تله رادیولوژی باشند، خاطر نشان کرد: ویزیت‌های مجازی در برخی از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، روماتولوژی و غیره که نیاز به معاینه کمتر ولی پیگیری بیشتری دارد، موفق تر است.

به گزارش مهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: رفع چالش‌های حقوقی و اجرای جامع پروژه راه اندازی کلینیک‌های مجازی مهم است.

کد خبر 441449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.