سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش همچنان پیگیری می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که امام موسی صدر نه تنها به ایران و لبنان بلکه به همه منطقه تعلق دارد، گفت: پیگیری ‌و گفت و گو در سطح دوجانبه و بین‌المللی برای تعیین سرنوشت این شخصیت بزرگ و ۲ همراهش همچنان در دستور کار است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده امروز - شنبه - در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر که امسال مصادف با روز عاشورای حضرت سید الشهدا (ع) و حماسه حسینی شده است، در خصوص این شخصیت تأثیر گذار اظهار کرد: ناپدید شدن امام موسی صدر یکی از مسائل مهمی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در طول سال‌های گذشته آن را دنبال کرده و همچنان تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت در دستور کار نگاه خواهد داشت.

وی افزود: امام موسی صدر یکی از جریان‌ساز ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌هایی است که تمام همتش را برای وحدت و عزت مسلمانان، گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب به کار گرفت. خدمات و زحمات امام موسی صدر به گونه‌ای وسیع است که امروز همه مردم منطقه بویژه مردم قدرشناس لبنان از آن بهره‌مند هستند. ایشان بنیانگذار مکتب فکری و رفتاری در جهان اسلام و جهان تشیع بود که ثمرات آن تا امروز ادامه داشته و هر روز بیشتر از قبل نمود پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه پیروزی‌ها، شکوفایی و دستاوردهایی که امروز در مقاومت ضد صهیونیستی شاهد آن هستیم را از نتایج حضور امام موسی صدر در لبنان دانست و افزود: امام موسی صدر در لبنان بیش از هر چیز به دلیل نقش آفرینی در شکل دادن به هسته‌های اصلی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان شناخته می‌شود.

خطیب‌زاده به نزدیکی فکری دیدگاه امام موسی صدر با امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بدون تردید ایشان را باید احیا کننده حیات سیاسی مستضعفان و محرومان و مؤسس بسیاری از فعالیت‌ها در لبنان به شمار آورد.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر نهضتی را پایه گذاری کرد که مقاومت اسلامی لبنان بر ضد اسرائیل یکی از ثمرات آن است و مانند مدال افتخار بر قامت لبنان می‌درخشد.

سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری همراهی امام موسی صدر با علمای بزرگ لبنان و برخی شخصیت‌های برجسته در این کشور، در موضوعات مهمی چون توانمند سازی محرومان در لبنان، حمایت از مبارزه با اشغال، استعمار، ظلم، تبعیض و استثمار تاکید کرد::ایشان نقش بارزی در آگاهی بخشی به مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان لبنان بویژه در دوران جنگ داخلی داشت و فضایی را ایجاد کرد که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند و امروز لبنان الگوی این همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان بشمار می‌رود.

خطیب زاده افزود: تمام تلاش‌های امام موسی صدر در این زمینه‌ها و حمایت قاطعانه وی از آزادی فلسطین و مسجد الاقصی، مورد ناخرسندی مخالفان صلح و آرامش و همزیستی و استقلال در لبنان بود و به همین دلیل به دنبال حذف وی از صحنه بودند ولی امروز امام موسی صدر نه تنها به ایران و لبنان، بلکه به همه منطقه تعلق دارد.

وی بر اهتمام دستگاه دیپلماسی به پرونده امام‌موسی صدر تاکید کرد و افزود: ما در وزارت امور خارجه و با همکاری دوستان لبنانی پرونده امام موسی صدر را با همه پیچیدگی‌هایی که دارد از طرق مختلف دنبال می‌کنیم و پیگیری‌ها و گفتگوهایی در سطح دوجانبه و بین المللی برای تعیین سرنوشت ایشان و دو همراهشان وجود دارد و تا حصول نتیجه ادامه دارد.

کد خبر 441445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.