مجالس عزاداری باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور ضمن اشاره به برگزاری مجالس عاشورا با شکوه و دقت کامل گفت: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و از این‌رو همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.

به گزارش ایمنا، نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده است و آرمان‌های این نظام مقدس نشأت گرفته از قیام عاشورا است.

وی افزود: محرم امسال و برگزاری مجالس حسینی به خاطر شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و شاید در یک قرن اخیر کمتر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسم محرم با این سختی‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها بوده ایم.

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور اضافه کرد: امسال جریان مقاومت و رهبری خوب مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی به ویژه در بین جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و شهید قاسم سلیمانی شور و شعور و نظم و دقت را در مجالس عزاداری سراسر کشور تقویت کرد.

نوشادی ضمن قدردانی از عزاداران، مداحان، سخنرانان، و هیئات مذهبی که در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته‌اند، ادامه داد: حفظ جان مردم اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است و در همین خصوص هیئات از هرگونه دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: همه مجالس باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود و از مردم عزادار و شیفتگان مکتب حسینی در سراسر کشور انتظار می‌رود با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) عرض ارادت نموده و با بانیان مجالس و ناظرین بهداشتی و دستگاه‌های انتظامی نهایت همکاری و دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ میلیون ماسک بهداشتی در بین هیئات مذهبی کشور توزیع شده است، از کمک‌ها، مساعدت‌ها و راهبری‌های سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی مجالس حسینی قدردانی و از ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در همکاری و نظارت بر توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح کمک مومنانه شمیم حسینی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هلال احمر و مؤسسات خیریه که در تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک به هیئات کمک نمودند قدردانی کرد.

نوشادی گفت‌: اطعام و نذورات به صورت پذیرایی و پخت و پز مناسب نیست و توزیع نذورات صرفاً باید با رعایت موارد بهداشتی و بسته بندی و ترجیحاً خام انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: کمک‌های مومنانه هیئات به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر امسال با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم متفاوت‌تر و بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: با هماهنگی انجام شده بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما هماهنگی و تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت فضای باز و بیرونی بقاع و امام زادگان شاخص در کشور انجام گرفته تا برخی هیئات و دسته جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری و چهار پایه خوانی را در این اماکن بر اساس برنامه ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته انجام دهند.

به گزارش ایرنا، وی در پایان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: از همه هیئات و بانیان مجالس و روحانیت معظم انتظار می‌رود با رعایت فاصله اجتماعی و شرعی به اقامه با شکوه نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 441428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.