یک چهارم اهواز شرایط روستای ابوالفضل را دارد

عضو شورای شهر اهواز گفت: به جای برخورد با اهالی روستای ابوالفضل، با یک کار اطلاعاتی ضعیف هم شناسایی دلالها در شهرداری و بنگاهها امکان پذیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم موسی‌پور در صفحه اینستاگرام خود پس از بازدید از روستای ابوالفضل که در روزهای اخیر صحنه اختلاف میان بنیاد مستضعفان و اهالی آن شده است، نوشت: "اینکه عمده منازل آنجا یا مشکل ملکی دارند و یا مشکل سندی، شکی نیست. مانند محلات متعدد در شرق و غرب اهواز.

حدود یک چهارم اهواز شرایط روستای ابوالفضل را دارد! یا زمین بنیادهاست یا نفت و یا… اینکه یک عده‌ای دلال در حال سو استفاده هستند شکی نیست!

بر اساس تحقیقات میدانی اکثر یا حداقل بعضی از این نوع تصرفات ناشی از مشکلات اقتصادی و ریشه‌های عمیقی دارد! با برخوردهای قهری حل نمی‌شود!

عجیب اینکه سیستم اجرائیاتی که در شهر جواب نداده می‌خواهند در بافت روستایی جواب بدهد! بنده قطعاً برای دلجویی از آن سید (امام جماعت روستا) خواهم رفت و به عنوان عضو شورا مخالف ورود اجراییات به چنین مواردی هستم.

به جای این نوع برخوردها با یک کار اطلاعاتی ضعیف هم شناسایی دلال‌ها در شهرداری و بنگاه‌ها امکان پذیر بود. آیا وقت درس گرفتن از وقایعی مثل غیزانیه و ماهشهر نیست.

بهتر است در حکم به عدم استضعاف اهالی عجله نکنیم و بسپاریم به اهلش! منتظر نظر نماینده محترم ولی فقیه هم باشیم قطعاً تکلیف را مشخص خواهند کرد و مشخص می‌شود مبارزه با کدام زمین‌خوار اولویت دارد و زمین‌خوار واقعی چه کسی است! آیا اینان مصداق کوله‌بران مورد اشاره مقام معظم رهبری نبودند؟!"

به گزارش ایمنا، در روزهای اخیر درگیری مأموران نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اهواز با اهالی روستای ابوالفضل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است. این روستا در غرب اهواز، جنب کوی زردشت قرار دارد و بنیاد مستضعفان مدعی مالکیت آن است. به گفته اهالی، ساکنان بیش از ۳۰ سال در این روستا ساکن هستند اما بنیاد مستضعفان آنها را به تصرف غیرقانونی زمین متهم کرده است.

کد خبر 441426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.