میانجیگری قاهره بین تل آویو و حماس به بن بست رسید

منابع رژیم صهیونیستی از به بن‌بست رسیدن میانجی‌گری هیات مصری میان تل آویو و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر دادند.

به گزارش ایمنا، شامگاه جمعه شبکه اسرائیلی «کان»، مذاکرات میانجی گرانه هیئت مصری میان تل‌آویو و حماس به بن بست رسیده است.

این شبکه به نقل از یک مسئول سیاسی ارشد در رژیم صهیونیستی هشدار داد: اگر اسرائیل به توافق و آتش‌بس با غزه دست نیابد ممکن است جنگ دیگری میان دو طرف روی دهد.

طبق این گزارش، اختلاف میان اسرائیل و حماس منجر شده که میانجی‌گران مصری به یأس و ناامیدی در دستیابی به آتش‌بس میان دو طرف برسند. رژیم صهیونیستی هم تهدید به حمله نظامی کرده و مدعی شده که یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس به این موضوع توجهی ندارد و تنها تلاش می‌کند برخی دستاوردهای اقتصادی برای غزه رقم بزند.

مصر مسئولیت برقراری آرامش بین گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل را برعهده دارد و می‌کوشد از تشدید اوضاع در غزه جلوگیری کند.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که این رژیم در مقابل توقف شلیک موشک و بالون‌های آتش‌زا، به غزه پیشنهاد کمک برای مقابله با ویروس کرونا را داده است.

این شبکه به جزئیات بیشتر این پیشنهاد اشاره نکرد. حماس هم هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

روز جمعه در اثر پرتاب بالون‌های آتش‌زا از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین ۲۴ مورد آتش‌سوزی رخ داد.

از سوی دیگر جنگنده‌های اسرائیلی به بهانه پرتاب این بالن‌ها، مواضع مقاومت فلسطین در شرق غزه را با چند موشک بمباران کردند.

این حمله چند روز پس از آن صورت گرفت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساکنان نوار غزه را تهدید کرد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که رها شدن بالن‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها او را بشدت خشمگین کرده بود، پیش‌تر اعلام کرد: شلیک موشک یا رها شدن بالن به سمت اسرائیل قابل تحمل نیست و تا زمانی که این اقدامات از سوی غزه ادامه داشته باشد، ما به حملات خود به این باریکه ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.