سالانه ۱۴ هزار متر مکعب روان آب مهار و استحصال می‌شود

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های آبخیزداری جدید، سالانه حدود ۱۴ هزار مترمکعب روان آب در این حوضه‌ها، مهار و استحصال خواهد شد.

عباس قاسمی رامشه مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح این استان همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل نهال کاری، مراقبت و آبیاری، ایجاد باد شکن غیر زنده، توسعه جنگل با بذر و اجرای سازه‌های کنترل سیلاب و بند سنگ و سیمان در حوضه‌های آبخیز است که در هشت شهرستان اصفهان، کاشان، نائین، خور و بیابانک، آران و بیدگل، لنجان، سمیرم و شاهین شهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: نهال کاری، مراقبت و آبیاری در سطح ۹۰۰ هکتار، نصب بادشکن غیر زنده در ۵۰ کیلومتر و توسعه جنگل در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در ماه‌های پیش رو عملیاتی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های امسال اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های آبخیزداری جدید، سالانه حدود ۱۴ هزار مترمکعب روان آب در هر حوضه آبخیز، مهار و استحصال خواهد شد.

قاسمی همچنین به بهره برداری از هشت پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در هفته دولت اشاره و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ترمیم و اجرای سرریز بند خاکی، کنترل سیلاب، اجرای بندهای سنگ و سیمان، تکمیل سازه‌های مکانیکی و بندهای خاکی بوده است که در یک سال گذشته با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، فریدونشهر، تیران و کرون و سمیرم انجام شد.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان با وسعت ۱۰.۷ میلیون هکتار دارای ۲۴ شهرستان است و بیش از ۹۰ درصد از مساحت آن، معادل ۹.۸ میلیون هکتار شامل عرصه‌های منابع طبیعی و ملی است.

کد خبر 441396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.