۲ شهر استان قزوین ایستگاه آتش‌نشانی ندارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای قزوین گفت: ۲۳ شهر استان قزوین به جز دانسفهان و آبگرم دارای ایستگاه آتش‌نشانی و تجهیزات مورد نیاز و متداول هستند.

به گزارش ایمنا، مصطفی صالحی اظهار کرد: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش نشانی دانسفهان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و برای ایستگاه شهر آبگرم نیز در حال تهیه زمین هستیم، اما با این حال شهرهای یاد شده دارای تجهیزات اولیه برای مقابله و رفع حوادث احتمالی در مناطق خود هستند.

وی گفت: هم اکنون وزارت کشور در حال تهیه لیست و تخصیص سهمیه استان‌ها در خصوص واگذاری ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی به آنها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای قزوین با اشاره به تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای این استان، خاطرنشان کرد: امسال ۶۶ نیروی آتش‌نشان را از طریق آزمون جذب کردیم که تاکنون ۵۲ نفر از آنان مشغول به کار شده و مابقی آنان نیز تا دو ماه آینده به سازمان‌های شهرداری محل خدمت خود اعزام خواهند شد.

صالحی اضافه کرد: آموزش‌های بدو خدمت نیروهای آتش‌نشانی این استان همه ساله و به صورت مستمر، تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸۲ نیروی آتش نشان در سطح سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های استان قزوین، گفت: نیروهای یاد شده با بهره‌مندی از ۹۸ دستگاه خودرو آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق و سایر حوادث محوله در سطح استان را برعهده دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای قزوین یادآور شد: سال گذشته نیروهای آتش‌نشان استان در پنج هزار و ۳۸۴ عملیات اطفای حریق و سایر حوادث حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 441380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.