توزیع ۱۵ هزار ماسک در عاشورا بین نیازمندان تهران

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران گفت: قرار است روز عاشورا به  نقاطی از شهر که مواردی نظیر استفاده از ماسک کمتر در آن رعایت شده برویم و بیش از پانزده هزار ماسک بین خانواده‌ها توزیع کنیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی ستاد سمن‌های شهر تهران، حجت نظری اظهار کرد: همه ساله در ایام محرم شاهد آن هستیم که میلیون‌ها نفر از عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) با حضور در تکایا، هیأت‌ها و مساجد به عزاداری می‌پردازند و در این میان، مردم نیز نذورات خود را در ایستگاه‌های صلواتی، هیأت‌ها و منازل توزیع می‌کردند اما امسال شیوع کرونا اوضاع را متفاوت از سال‌های قبل کرده است.

وی افزود: نذر امسال ما نذر سلامت و نذر ماسک است. نذر سلامت، پویشی بود که اتفاقاً بارها از طرف مردم در مورد آن پیشنهاداتی مطرح شده بود و بر این باورم که عزادار واقعی حضرت سیدالشهدا نگران سلامتی جامعه هم بوده و طبیعی است که در این شرایط، عده‌ای بخواهند نذورات خود را به تهیه ماسک و اقلام بهداشتی اختصاص دهند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: برای اجرای این طرح نیز با کمک سمن‌ها و مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهر تهران نقاطی از شهر را که مواردی نظیر استفاده از ماسک کمتر در آن رعایت شده را شناسایی کردیم و قرار است روز عاشورا به این مناطق برویم و بیش از پانزده هزار ماسک بین خانواده‌ها توزیع کنیم.

نظری ادامه داد: تا به امروز بیش از ۲۰ سمن برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و قرار است روز عاشورا، داوطلبان سازمان‌های مردم نهاد در قالب چهار گروه در چهار منطقه دره فرحزاد، روستاهای شهرری، کوره‌های آجرپزی اسماعیل آباد منطقه ۱۸ و کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ این ماسک‌ها را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

کد خبر 441376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.