اجرای طرح نذر آب ۳ در چهار استان کشور از نیمه شهریور

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال طرح «نذر آب ۳» از نیمه شهریور تا هفته اول مهرماه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «کریم همتی» با اشاره به اجرای طرح «نذر آب ۳» در تابستان امسال، گفت: برای سومین سال متوالی جمعیت هلال احمر اجرای طرح نذر آب را در مناطقی که دچار مشکل کم آبی هستند در دستور کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در دوره دوساله گذشته کاروان سلامت در قالب طرح نذر آب در نواحی کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان اجرایی شد، افزود: امسال این طرح از نیمه شهریور تا هفته اول مهر در استان‌های جنوب و جنوب شرقی شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان اجرایی خواهد شد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، در سال جدید با محدودیت‌هایی برای اجرای این طرح روبرو شدیم که امسال این طرح با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

همتی از مشارکت ۱۲ استان در این طرح خبر داد و افزود: در اجرای طرح نذر آب ۳، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همانطور که در سال‌های گذشته این طرح با کمک‌های مردمی انجام شد و با یاری هموطنان در کل کشور موفق به آبرسانی به مناطق محروم کشور شدیم، امسال نیز نذر آب را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی اجرا خواهیم کرد.

«طرح نذر آب» از دو سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تأمین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

کد خبر 441367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.