مصرف غذای اشتراکی باعث انتقال بیماری کرونا می‌شود

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که به اشتراک گذاشتن غذا و نوشیدنی خود با دیگران باعث انتقال ویروس کووید-۱۹ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از لذت‌های غذا خوردن در رستوران، به اشتراک گذاشتن غذا با دوستان یا همراهان خود است، اما این کار ممکن است باعث شیوع بیماری کرونا شود. احتمال دارد بزاق دهان فرد دارای میکروب‌های زیادی از جمله کووید -۱۹ باشد؛ بنابراین در صورتی که فرد مبتلا به بیماری کرونا از غذایی استفاده کند، غذای موجود در ظرف او به ویروس عامل این بیماری آلوده می‌شود. سپس فرد سالمی که غذا یا نوشیدنی او را مصرف کند نیز به بیماری کرونا مبتلا می‌شود.

از نظر تئوری در صورتی که تنفس فرد بیمار به سس، دسر یا غذا برخورد کند، ویروس کرونا به این مواد منتقل می‌شود؛ بنابراین انتقال ویروس کرونا از این طریق نیز ممکن می‌شود، اما احتمال آن بسیار کم است. به گفته محققان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بهتر است از نی یا لیوان دیگران استفاده نکنید، زیرا ممکن است ویروس کرونا موجود در بزاق فرد بیمار روی نی یا لبه لیوان قرار گرفته باشد.

بنابراین به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا توصیه می‌شود افراد غذا یا نوشیدنی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و در رستوران‌ها نیز غذایی سفارش دهند که نیازی به سهیم کردن آن با دیگران نباشد.

کد خبر 441364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.