بهسازی و نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان اردستان گفت: بنیاد مسکن در هفته دولت امسال در کل استان پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر بیش از ۵۵ میلیارد تومان، در ۲۶۵ روستا افتتاح خواهد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، غلامحسین خانی با اشاره به عملیات‌های بازسازی در پی سیل سال گذشته، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در یک سال گذشته احداث ۲۰۸۰ واحد مسکونی و تعمیر ۱۶۱۵ واحد که در اثر حوادث آسیب دیده بودند را در دستور کار داشته که واحدهای تعمیری خسارت دیده از حوادث با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده است، واحدهای احداثی نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا پایان شهریورماه به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: برای بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار هر مالک قرار داده شده است و هیچ گونه محدودیتی برای بهسازی منازل مسکونی در روستاها و شهرهای داری جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر وجود ندارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: از مهر ماه سال‌جاری برای بهسازی منازل با تصویب بانک مرکزی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد از طریق شعب شهرستان‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بهره برداری از ۴۳ پروژه عمران روستایی در اردستان

سید ایمان فتوحی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان درباره بهره‌برداری از پروژه‌های عمران روستایی در این شهرستان، اظهار کرد: مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، بنیاد مسکن و نماینده مردم در مجلس در قالب ۴۳ پروژه در ۳۴ روستای شهرستان شامل تهیه طرح هادی، بازنگری طرح هادی، ایمن سازی مسیل و بهسازی روستا هزینه شده است.

وی با اشاره به عملیات آسفالت‌ریزی در حدود ۱۰ روستا، افزود: طرح بهسازی روستای آستانه شامل اجرای سنگ فرش و آسفالت معابر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان، طرح بهسازی روستای شیرزان شامل سنگ فرش و آسفالت معابر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان و اجرای چهار هزار مترمربع آسفالت در روستای همسار با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان از مهمترین این طرح‌هایی است که در هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان با اشاره به بهره‌برداری از طرح بهسازی روستای آستانه، گفت: در این روستا مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای ۱۵۰۰ متر سنگ فرش معابر و ۱۵۰۰ متر آسفالت معابر از محل اعتبارات بنیاد مسکن هزینه شده است.

فتوحی افزود: در روستای شیرازان نیز مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان برای اجرای سنگ فرش و آسفالت معابر از محل اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در روستای هومسار نیز بیش از ۲۳۰ میلیون تومان برای بهسازی و آسفالت معابر از محل اعتبارات بنیاد مسکن هزینه شده است.

پروژه ۶۰ واحد مسکونی خیرین مسکن‌ساز اردستان افتتاح شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: پروژه ۶۰ واحد مسکونی خیرین مسکن ساز اردستان، در پنج بلوک با مجموع زیربنای هفت هزار مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان احداث شده است که زیربنای مفید این واحدهای مسکونی ۸۱ و ۷۵ متر است.

فتوحی افزود: هزینه اجرای این طرح از محل آورده متقاضیان، وام ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد، کمک دستگاه‌های حمایتی و خیران تأمین شده است.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از طرح بهسازی روستای نیسیان نیز اضافه کرد: در این روستا مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جهت اجرای آسفالت خیابان اصلی معابر از محل اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری هزینه شده است.

کد خبر 441354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.