نخستین زمزمه‌های پاستور از بهشت

حواشی نامزدی اعضای شورای شهر در انتخابات ریاست جمهوری، دستگیری چند عضو جدید شورا و اختلافات میان شهردار و شورای شهر رشت مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آستانه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران، علاوه بر محسن هاشمی رئیس فعلی شورا، گزینه‌های احتمالی دیگری نیز برای ریاست شورا در سال آخر دوره پنجم مطرح بودند که محمدجواد حق‌شناس یکی از آن‌ها بود.

اما حق‌شناس که جدی‌تر از سایر گزینه‌ها برای جانشینی هاشمی بود روز یکشنبه هفته جاری، پیش از برگزاری جلسه علنی گفت: به نظرم رویه مدیریت شورای شهر نیاز به تغییر و تحول داشت و باید خون تازه‌ای در رگ‌های هیئت رئیسه دمیده می‌شد. به همین دلیل کاندیدا شدم اما با توصیه یکی از بزرگان اصلاح طلب از کاندیداتوری انصراف دادم.

در حاشیه نامزدی حق‌شناس برخی شائبه‌ها مطرح شد که او قصد ورود به انتخابات ۱۴۰۰ را داشته و تصمیم گرفته با نامزد شدن برای ریاست شورای شهر زمینه اقبال برخی احزاب اصلاح‌طلب به سمت خود را ارزیابی کند

البته اگر این حدس و گمان رسانه‌ای صحت داشته باشد، چگونگی ورود حق‌شناس در انتخابات ریاست جمهوری مورد تردید قرار می‌گیرد، هرچند که محسن هاشمی هیچ‌گاه خود را در قامت یک اصلاح‌طلب معرفی نکرده است

از سوی دیگر درحالی که مجدداً شنیده‌ها درباره نامزدی هاشمی برای شرکت در انتخابات پیشرو مطرح شده، رئیس شورای شهر تهران نیز بار دیگر این اخبار را تکذیب کرد و گفت: گفته‌ام که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم.

او در خصوص شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ برای شورای شهر نیز افزود: هنوز در این زمینه بحث نشده است. بعید است بیایم اما باید در این زمینه صحبت کرد.

اردبیل؛ تذکر به شهردار برای دومین هفته متوالی

برای دومین هفته متوالی شهردار اردبیل از شورای تذکر گرفت و نایب رئیس شورای شهر خطاب به شهردار گفت: شهرداری مسئولیت تنظیم بودجه و امور مالی را برعهده دارد و ضرورت دارد شخصاً در حین اجرای بودجه نظارت و مراقبت لازم را انجام دهد.

زهرا قدیمی در تذکر خود خود یادآور شده است: تفریغ بودجه مجموعه گزارش‌های تکمیلی و بااهمیتی است که در آن اطلاعات مربوط به اجرای بودجه سالانه از طریق مقایسه درآمدها و منابع پیش‌بینی شده با درآمدها و منابع واقعی و تحقق یافته شکل واقعی به خود گرفته و ضرورت دارد در این زمینه شهرداری پاسخگوی هزینه‌کردها و درآمدها باشد.

او با انتقاد از ارائه نشدن تفریغ بودجه سال ۹۷ به شورای شهر اضافه کرد: نه تنها تفریغ بودجه ارائه نشده بلکه گزارش درآمد و هزینه‌ها نیز به اطلاع شورای شهر نرسیده در حالی که انتظار می‌رود کلیه عملیات انجام شده اعم از عمرانی، اجتماعی و بهداشتی به اطلاع منتخبان مردم در شورا برسد. باید شهردار اردبیل در جبران این قصور و کوتاهی در اولین فرصت پاسخگوی تذکر و اقدامات انجام شده در این حوزه باشد تا اعضای شورا نظر خود را در این حوزه ارائه کنند.

هفته گذشته نیز علیرضا پوستی رئیس سابق شورای شهر اردبیل در تذکری به شهردار از روند اجرای برخی از پروژه‌ها و مصوبات و تأخیر و تعلل شهرداری انتقاد کرده و تذکر جدی به شهردار اردبیل داده بود که بازخورد بسیاری داشت.

رشت؛ انتقادات جدید به شهردار

انتقادات از شهردار رشت در جلسات شورا در هفته‌های اخیر به‌طور مرتب تکرار و هربار موضوعی جدید، برای انتقاد به حاج‌محمدی در صحن شورای شهر مطرح می‌شود.

حجت جذب در جلسه هفته جاری شورای شهر رشت اظهار کرد: سیاهپوش نشدن شهر در ایام سوگواری ماه محرم موضوعی است که پیش از این توسط شهرداری رشت در دیگر مناسبت‌ها نیز مشاهده شد و باید از این بابت به شهرداری تذکر داده شود.

او با بیان اینکه گویا شهردار رشت با روحانیت مشکل دارد، افزود: تاکنون شهردار رشت، پیرامون تعیین تکلیف روحانیونی که به‌عنوان امام جماعت با شهرداری رشت مشغول همکاری هستند اقدام نکرده است.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: بیش از پنج ماه است این ۲۰ روحانی در شهرداری حضور دارند اما قراردادشان بسته نمی‌شود و در شأن روحانیون نیست که اینگونه با آنان رفتار شود.

سیدامیرحسین علوی عضو دیگر شورا با تأکید بر اینکه این روزها انتقاداتی پیرامون آماده‌سازی محیط شهری در برگزار شدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) مطرح شده، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رفت اقدامات خلاقانه‌تری در آماده‌سازی محیط شهری در این ایام مشاهده شود.

او تاکید کرد: نبود هماهنگی‌های لازم که ناشی از خستگی و برخی از دغدغه‌های نیروهای شهرداری به‌واسطه مشکلات متعدد است موجب بروز این گلایه‌ها شده و اینکه مدیری از شهرداری رشت به خود اجازه دهد که اسامی اعضای شورا را در پوشاندن ضعف‌هایی که از جانب خودشان رقم خورده به زبان بیاورد نیز موضوع قابل‌تأملی است که انتظار می‌رود از این بابت تذکر لازم داده شود.

در تعطیلات اخیر که گیلان با توجه به شرایط شیوع کرونا و حضور مسافران انبوه با چالش‌های احتمالی زیادی روبرو خواهد شد، شهردار رشت به مرخصی رفته که اعتراض شورای شهر را نیز به همراه داشت. او نامه مرخصی خود را به‌جای شورای شهر برای فرماندار ارسال کرده است تا برگ تازه اختلاف میان شورا و شهردار نمایان شود.

حاج محمدی البته پیشتر به عملکرد شورا نیز انتقاد کرده و گفته بود: شورای پنجم در آخرین سال فعالیت خود فشارهای زیادی را به ما تحمیل می‌کند و این فشارها روز به روز بیشتر نیز می‌شود. در شرایط فعلی که از هر سو به ما فشار وارد می‌شود و سوالات زیادی درباره عملکردمان می‌پرسند باید جواب منطقی و قانع‌کننده نیز داشته باشیم. البته همه این سوالات منصفانه نیست و بخشی از آنها نیز با هدف سیاه‌نمایی و تخریب شهرداری رشت مطرح می‌شود.

مهاباد؛ موج بازداشتی‌ها ادامه دارد

اصلان حیدری دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت: با دستگیری دو نفر از کارکنان شهرداری و شورای شهر مهاباد تعداد افراد دستگیر شده در مدیریت شهری این شهر به ۱۶ نفر رسید.

او با بیان اینکه قبل از این نیز ۹ نفر از کارکنان شهرداری و پنج نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر در همین ارتباط توسط سربازان گمنام امام زمان (ع) دستگیر شده بودند، ادامه داد: تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده با تکمیل اطلاعات، گزارش و نتیجه نهایی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

در مهاباد از یک ماه گذشته تاکنون ۲۱ نفر شامل ۵ عضو شورای شهر، ۱۱ کارمند شهرداری، دو کارمند اداره مسکن و شهرسازی مهاباد و سه نفر پیمانکار در همین زمینه دستگیر شده‌اند.

صدرا؛ بازداشت ۲ عضو شورا

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دو عضو فعلی شورای شهر صدرا پیرو گزارش نهادهای امنیتی و با اتهامات مشخص با دستور قضائی بازداشت و هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

او از بازداشت دو نفر دیگر از همدستان این افراد که در فراهم کردن مقدمات فساد همکاری داشته‌اند خبر داد و اضافه کرد: پرونده در حال انجام تحقیقات تکمیلی تحت نظارت بازپرس ویژه است.

ساری؛ احتمال افزایش دستگیر شدگان

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس‌کل دادگستری استان مازندران، اظهار کرد: در خصوص پرونده شورای شهر و شهرداری ساری تاکنون بیش از ۱۰ نفر از مدیران سابق شهرداری و چهار نفر از اعضای شورای فعلی شهر ساری با عنوان اخذ رشوه، اختلاس، تضییع حقوق عمومی و سایر جرایم مالی دستگیر و بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی دیگر از متهمان نیز با پذیرش قرار وثیقه از زندان آزاد شدند؛ هرچند تحقیقات در زمینه این پرونده ادامه دارد و ممکن است در آینده نزدیک به تعداد دستگیرشدگان اضافه شود

بوشهر؛ رایزنی شورا برای ماندن امتیاز شاهین

سال گذشته و پس از صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر، به دلیل نبود مجوز تیم‌داری شهرداری در لیگ با پیگیرهای امام جمعه و استاندار بوشهر، مجوز یکساله حضور و حمایت از شاهین در لیگ برتر از وزارت کشور توسط مدیریت شهری گرفته شد.

شاهین پس از یک سال حضور، به دسته یک سقوط کرد و شهرداری به شورای شهر بوشهر نامه زده تا تکلیف تیم‌داری شهرداری مشخص شود و شورا تصمیم گرفته و رایزنی کند که این تیم باید همچنان مورد حمایت شهرداری باشد یا امتیاز آن واگذار شود.

ندا عبدالله زاده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوشهر در این خصوص گفت: شورا پارسال برای حضور شاهین شهرداری در لیگ برتر، موفق به اخذ یک مجوز یکساله از وزارت کشور شد که برای حضور این تیم در لیگ دسته یک کشور نیز با توجه ممنوعیت تیم‌داری شهرداری‌ها، نیاز به مجوز از وزارت کشور است.

او با اشاره به بررسی عملکرد مالی سال گذشته و وضعیت امسال تیم با حضور اعضای شورا، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت مدیره تیم ادامه داد: با توجه به اینکه اسناد مالی برای بررسی به سازمان بازرسی داده شده است، مقرر شد بعد از پایان بررسی‌ها، اسناد و گزارش مالی تیم شاهین به شورا نیز فرستاده شود.

عبدالله‌زاده افزود: نظر شورا حمایت از تیم شاهین و شرکت این تیم در لیگ دسته یک فوتبال است، اما با توجه به مجوز یکساله مقرر شد رئیس شورا با امام جمعه و استاندار بوشهر برای رایزنی به منظور دریافت مجوز تیم‌داری شهرداری مکاتبه کند تا مثل سال‌های قبل تیم شاهین بتواند با حمایت شهرداری در مسابقات شرکت کند.

کد خبر 441346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.