خوش چهره: هژمونی واشنگتن به چالش کشیده شد

یک کارشناس روابط امور بین الملل گفت: ایستادگی جامعه بین‌الملل و متحدان اروپایی آمریکا مقابل سیاست‌های یک جانبه این کشور باعث شد جایگاه هژمونی واشنگتن به چالش کشیده شود.

جلال خوش چهره در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد مواضع آمریکا برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا از ابتدای دوره ترامپ، سیاست و اراده مبتنی بر عقیده برتری قدرت را نسبت به متحدان اروپایی و کشورهای منطقه‌ خاورمیانه مانند ایران بکار گرفت و در این راستا نیز با خروج از معاهده برجام تحریم‌های حداکثری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد تا بتواند تهران را سر میز مذاکره بکشاند و توافق جدیدی را خلق کند.

وی افزود: ناکامی ترامپ در نتیجه‌گیری از اعمال فشارهای حداکثری علیه ایران و نزدیکی زمان انتخابات آمریکا باعث شد، شدت فشارها بر ایران مضاعف شود، اما در این مسیر جامعه جهانی به ویژه اعضای شورای امنیت برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا را در دستیابی به اهداف خود تنها گذاشتند.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: ایستادگی جامعه بین‌الملل و متحدان اروپایی آمریکا مقابل سیاست‌های یک جانبه این کشور باعث شد جایگاه هژمونی واشنگتن به چالش کشیده شود.

خوش چهره ادامه داد: تلاش‌های آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران باعث می‌شود شکاف زیادی میان این کشور با متحدان اروپاییش ایجاد شود لذا سعی می‌کند با متوسل شدن به لابی‌های قدرت، برخی از آن‌ها را در این مسیر با خود همراه کند تا بتواند جو متشنجی علیه ایران ایجاد کند.

کد خبر 441338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.