روسیه درصدد دعوت از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی در مسکو

روسیه اعلام کرده که قرار است از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی در مسکو در راستای تقویت آشتی و وحدت ملی بین جنبش‌های فتح و حماس دعوت کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با قیس عبدالکریم ابو لیلی، معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین این مطلب را بیان کرده است.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی به بررسی اقدامات جاری در راستای تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطین و نقش روسیه در این زمینه پرداختند.

در همین راستا، بسام صالحی، دبیرکل حزب خلق فلسطین نیز گفت این دعوت انجام خواهد شد اما تاکنون زمان آن مشخص نشده و دعوتنامه‌ای هم برای گروه‌های فلسطینی ارسال نشده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت که فعلاً موانعی برای این سفر وجود دارد، از جمله شرایط ناگوار حاکم بر نوار غزه و شیوع گسترده کرونا در این باریکه که هرگونه تردد در آن و سفر به خارج را بسیار سخت کرده است.

آخرین بار ۱۲ گروه فلسطینی در فوریه سال ۲۰۱۹ نشستی را در مسکو به منظور مقابله با طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی برگزار کردند.

کد خبر 441326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.