ایستگاه مترو وکیل الرعایا افتتاح شد

ایستگاه مترو وکیل‌الرعایا با بهره‌گیری از معماری زندیه به عنوان زیباترین ایستگاه مترو کشور امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در آئین افتتاح ایستگاه وکیل‌الرعایا با اشاره به دلیل نزدیکی این ایستگاه به بازار وکیل، اظهار کرد: تلاش کردیم با بهره‌گیری از معماری زندیه، وفاداری این پروژه را به معماری بافت تاریخی - فرهنگی و بازار وکیل اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه متروی وکیل‌الرعایا در واقع یک مجموعه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در این مجموعه فرهنگی به مناسبت‌های مختلف از گالری‌های هنری این ایستگاه استفاده خواهد شد، همچنین در مناسبت‌هایی مثل نوروز که شاهد حضور مسافران در شیراز هستیم، این مکان به فرصتی برای ارائه تولیدات فرهنگی این کلانشهر اختصاص می‌یاید.

شهردار شیراز از شهروندان این کلانشهر به دلیل تأخیر در افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا که ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر مسئولان ملی بود عذرخواهی کرد و گفت: این ایستگاه زیباترین ایستگاه مترو کشور است، البته در خط دو ایستگاه‌های زیباتری خواهیم ساخت.

اسکندرپور با بیان اینکه در ساخت چنین پروژه‌هایی تلاش می‌شود تا مباحث اقتصادی هم مدنظر قرار گیرد، گفت: از این رو طبقه همکف و معبر اصلی این ایستگاه به فعالیت تجاری اختصاص داده شده تا از این طریق بخشی از هزینه‌های این پروژه تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی با همکاری جمعی امکان تحقق دارد، افزود: ساخت این ایستگاه در کمترین زمان ممکن نشان از توان بالای فنی، مشاورین، پیمانکاران و مجموعه شهرداری دارد.

شهردار شیراز از دولت بابت تزریق منابع مالی به مترو شیراز به رغم تنگناهای موجود در کشور تقدیر کرد و گفت: تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان به خط دو و ۳۰۰ میلیارد تومان هم که اخیراً تأمین شده در چنین شرایطی جای تشکر دارد و امیدواریم که تا پایان امسال تعدادی از ایستگاه‌های خط دو به بهره‌برداری برسد.

اسکندرپور سرعت عملیات اجرایی خط دو مترو را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: به صورت موازی بخش‌های مختلف پروژه در حال انجام است همزمان کار خرید واگن نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز پایان عملیات اجرایی خط یک را اعلام می‌کنیم، گفت: امیدواریم که خط دو را ظرف چهار تا پنج سال به اتمام برسانیم و خط سه را هم شروع کرده‌ایم. شهردار

شیراز درباره پروژه تراموا هم گفت: امروز استاندار فارس قول دادند که مشکلات اجرایی تراموا رفع شود و قرار بود که از اردیبهشت آینده کار تراموا آغاز شود که با شرایط کنونی به تأخیر افتاده و امیدواریم بتوانیم به عنوان یک پروژه نو در ماه‌های آینده کار را شروع کنیم.

کد خبر 441302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.