۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
ترامپ، تنهاتر از همیشه!

روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» مخالفت اکثریت اعضای شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه ضدایرانی آمریکا را انزوای ترامپ در برابر تهران توصیف کرد و نوشت: اروپایی‌ها نقش خود را با قاطعیت بازی کردند و به نظر می‌رسد آنان تمایلی برای دیدن ترامپ در کاخ سفید بعد از انتخابات ماه نوامبر ندارند.

به گزارش ایمنا، این روزنامه انگلیسی زبان در سرمقاله خود با عنوان «انزوای آمریکا در مقابل ایران» نوشت: دولت ترامپ ابتکاری بی‌سابقه و غیر سنتی در سیاست خارجی اتخاذ کرد که بخاطر تجاوزهای آن در خاورمیانه بدون توجه به این امر که تا چه حدی به نفع آن بوده، ماندگار خواهد بود. این ابتکار به طور مؤثر راه حل تأسیس دو کشور در ارتباط با مسئله فلسطین را نابود کرد. ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس اشغالی، امیدهای صلح ملت فلسطین را که از دهه‌های گذشته وجود داشته از بین برد.

در این سرمقاله آمده است: دولت ترامپ یک رابطه ویژه با عربستان سعودی برقرار کرد و البته فروش میلیاردها دلار سلاح به سعودی‌ها محور این مناسبات بوده است. مداخله آمریکا در سوریه و عامل عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل از دیگر ابتکارات ترامپ است.

دیلی تایمز نوشت: باوجود تمام این اقدامات آمریکا مرگبارترین سم سیاسی خود را برای ایران نگه داشته است. در چهار سال گذشته چنین به نظر می‌رسید که آمریکا به سوی یک جنگ دیگر در جبهه خاورمیانه پیش می‌رود و این بار با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ می‌شود. صهیونیست‌ها و برخی دوستان آمریکا در منطقه خلیج فارس ترامپ را برای زدن دکمه جنگ وادار می‌کردند. اوضاع تقریباً به سوی یک درگیری رفته بودند زمانی که ترامپ دست نه ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در بغداد زد اگرچه این فرمانده ایرانی در تکاپوی تنش زدایی در خاورمیانه بود و می‌خواست یک نوع هوشمندی را به این منطقه برگرداند.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، اکنون روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ تلقی می‌شود در حالی که وی موجب شوکه شدن دوستان و دشمنان با تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران بر اساس توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ می‌شود.

دیلی تایمز افزود: دوستان آمریکا در صحنه شورای امنیت از جبهه ترامپ خارج شده و از ۱۵ عضو این شورا ۱۳ عضو آن با قطعنامه ضدایرانی آمریکا مخالفت کردند. حتی اگر آمریکا موفق به اعمال مجدد تحریم‌ها شود رابطه این کشور با کشورهای اروپایی به شدت لطمه خواهد دید. در حال حاضر اروپایی‌ها این موضوع را به تعویق می‌اندازند و امیدوارند ترامپ در انتخابات ماه نوامبر دیگر در کاخ سفید حضور نداشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.