طرح جامع شهر باغبادران نیازمند بازبینی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح جامع شهر باغبادران نیازمند بازبینی است، گفت: چنانچه مشاور طرحی را تهیه کند که آشنایی لازم با منطقه‌ای را نداشته باشد نمی‌تواند طرح جامع خوبی را تهیه کند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب درویشی در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری باغبادران با اشاره به سنت کهن عزاداری مردمان شهر باغبادران در ایام محرم، اظهار کرد: عرض ارادت و سبک عزاداری شهروندان باغبادران قابلیت آن را دارد که به عنوان یک فرهنگ و سنت حسنه به ثبت رسد تا مردم دیگر شهرهای ایران نیز با آن آشنا شوند؛ البته با تلاش شهرداری برای برندسازی پرداختن به این موضوع می‌تواند سیاست‌های مدیریت شهری را به موفقیت‌های بیشتر نزدیک کند.

وی افزود: شهر باغبادران علاوه بر داشتن فرهنگ کهن و تاریخی دارای ظرفیت‌های طبیعی و بیشه زارهای فراوان است که این مهم سبب شده این شهر به عنوان شهری گردشگرپذیر در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد و خوشبختانه شهرداری در تلاش است تا زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت سبز را در شهر راهم سازد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: توسعه گردشگری شهری قطعاً رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت، بنابراین باید از توانمندی‌های شهر و شهرداری برای ایجاد منابع درآمدی پایدار استفاده کرد و در این میان نباید از ظرفیت بخش خصوصی غافل شد.

درویشی ادامه داد: طرح جامع برآیندی از داشته‌ها، مطالبات محلی و میراث‌های ماندگار در محلات مختلف است که با نظرات کارشناسی و بررسی‌های علمی تلفیق می‌شود و برآیند آن توسعه شهر خواهد بود بر همین اساس چنانچه مشاور طرحی را تهیه کند که آشنایی لازم با منطقه‌ای را نداشته باشد نمی‌تواند طرح جامع خوبی را تهیه کند.

وی اضافه کرد: دغدغه شهردار باغبادران در خصوص مشکلات طرح جامع این شهر به دلیل مباحث کارشناسی و نداشتن اشراف کامل مشاور بر مباحث شهر باغبادران کاملاً قابل قبول بوده و باید طرحی تهیه و تدوین شود که با اولویت‌های شهر و حفظ میراث طبیعی، فرهنگی و محیط زیست همخوانی داشته باشد و قطعاً این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات شهر و شهرداری در این حوزه رفع شود.

کد خبر 441278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.