فرآیندهای شهرسازی از دهم شهریور در قم غیر حضوری می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: مردم از دهم شهریور برای ثبت درخواست و تشکیل پرونده شهرسازی به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

به گزارش ایمنا علیرضا جانقربان اظهار کرد: از دهم شهریورماه مردم می‌توانند هم به سامانه قمیار و هم به کافی‌نت‌ها مراجعه کرده یا به دفاتر پیشخوان دولت بروند و تشکیل پرونده برای ساخت و ساز یا فرایندهای انتقال ملک و … را انجام بدهند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تلاش‌های شهرداری در این زمینه، افزود: در شهریور سال گذشته منطقه پنج را پایلوت قرار دادیم تا مردم ثبت درخواست و تشکیل پرونده برای اخذ پروانه ساختمانی را به صورت غیر حضوری انجام دهند و به تدریج تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها صورت گرفت.

جانقربان افزود: نزدیک به ۶۳ دفتر پیشخوان به صورت منطقه‌ای مشخص شده که مردم برای هر ملکی در محدوده شهری می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند و محدودیت جغرافیایی برای آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تشکیل پرونده در مناطق تنها تا دهم شهریور ماه امکان پذیر خواهد بود و پس از آن مالکان باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ثبت درخواست و ثبت پرونده داشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان کاملاً آموزش دیده و توجیه شده‌اند تا بتوانند مردم را برای ثبت درخواست و تشکیل پرونده هدایت کنند، گفت: ما قصد نداریم مشکل خودمان را به دفاتر پیشخوان منتقل کنیم بلکه هدف تشویق مردم برای اقدام از طریق الکترونیک است؛ مردم بتوانند مستقیم بدون استفاده از ابزارهایی مانند کافی‌نت یا دفاتر پیشخوان درخواست خود را ثبت کرده و امور خود را پیگیری کنند.

جانقربان با اشاره به اینکه نقشه برداری و تمام فرایندها به صورت تماس تلفنی و پیامکی به مالک اعلام می‌شود، اظهار کرد: حتی این ظرفیت وجود دارد که فیش عوارض می‌تواند به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

وی با اشاره به ارائه ۲۰ نوع خدمت در حیطه شهرسازی در سامانه قمیار، تاکید کرد: مردم نقطه نظراتی که دارند را می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

کد خبر 441263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.