امدادرسانی هلال احمر به بیش از هزار نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به هزار و ۴۹ حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی ۶ روز گذشته خبر داد.

fi گزارش ایمنا، مهدی ولی پور در خصوص آخرین گزارش عملیات امداد و نجات سیل و آبگرفتگی از روز اول تا صبح روز ششم شهریورماه جاری، اظهار کرد: در مدت یاد شده هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان، متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و امدادگران در ۲۸ شهر و روستا امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در این مدت به هزار و ۴۹ نفر امدادرسانی کردند، ۳۲ نفر را اسکان اضطراری و ۲۲ نفر را نیز به مناطق امن انتقال دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۴۵ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۱۱ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

ولی پور با اشاره به توزیع ۳۷۱ بسته غذایی، اظهار کرد: در این مدت هفت دستگاه چادر امدادی، ۵۰۴ تخته پتو، هزار کیلوگرم نایلون و ۲۲۰ تخته موکت بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی درباره ادامه روند فعالیت امدادرسانی در استان‌ها، گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال‌احمر عملیات امدادرسانی در دو استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با جدیت ادامه دارد.

بنا به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس برقرار کنند.

کد خبر 441262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.