۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد

بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی زعفران و حمایت از اقدامات ارزش افزوده صادرات این محصول، کارگروه ویژه زعفران تشکیل شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل این سازمان، با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت این محصول و زیرساخت‌های مناسب جهت توسعه صادرات آن، و در راستای عملیاتی شدن تأکیدات ریاست محترم جمهوری، با دستور سرپرست وزارت صمت، کارگروه ویژه زعفران به مسؤلیت سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل شده است.

وی افزود: این کارگروه متشکل از سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت‌های ذیربط از وزارت جهاد کشاورزی و صمت، همچنین تشکل‌های مرتبط و اتاق بازرگانی است.

زادبوم خاطر نشان کرد، متعاقب تشکیل این کارگروه، میز ملی زعفران نیز برای بررسی مشکلات صادرات این محصول و کمک شناسایی بازارهای متنوع هدف، با حضور نمایندگان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی، پس از تعطیلات این نهاد، در سازمان توسعه تجارت ایران دنبال خواهد شد.

لازم به ذکر است زعفران برند کالای صادراتی ایران است که سالانه بیش از ۵۰۰ تن در ایران تولید شده و حداکثر ۲۰ درصد مصرف داخلی دارد و مابقی آن به بازارهای مختلف جهان صادر می‌گردد. در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش برای تحقق اهداف سیاست تجاری صادرات با ارزش افزوده است.

کد خبر 441217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.