حسینی: روحانی سمت معاون اول رئیس جمهور را به مقامی تشریفاتی تبدیل کرد

استاندار سابق اصفهان گفت: روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری خود تمامی اختیارات معاون اول و حتی برخی از اختیارات رئیس جمهور را به رئیس دفتر خود داد و معاون اول را به مقامی تشریفاتی تبدیل کرد.

محمود حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد چهارساله دولت اظهار کرد: عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به موانع داخلی و خارجی که وجود داشت باید منصفانه ارزیابی شود، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت در دوره دوم خود کمتر با مردم رو راست بود که همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین اقشار جامعه شد.

وی افزود: دولت در شرایطی که بیماری کرونا در جهان یکه تازی می‌کرد، توانست گسترش این بیماری تا حدودی کنترل کند؛ بنابراین علی‌رغم وجود موانع متعدد داخلی توانست دستاوردهای مهمی کسب کند، اما در ادامه با روی کار آمدن مجلس یازدهم، برخی نمایندگان به مقابله با دولت پرداختند.

استاندار سابق اصفهان تاکید کرد: درحالیکه با خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اعمال شد، در داخل کشور برخی مجامع تصمیم‌گیری با عدم پذیرش لوایح مبارزه با پول‌شویی مشکلات متعددی را برای دولت ایجاد کرده و مبادلات مالی و بانکی ایران را با مشکل رو به رو کردند.

حسینی ادامه داد: برخورد دولت روحانی در زمینه‌ها سیاسی با دولت‌های پیشین قابل مقایسه نیست؛ زیرا دولت اصلاحات یک دولت منسجم بود، به گونه‌ای که تمامی وزیران و بدنه دولت با شخص رئیس جمهور هماهنگ بودند که همین موضوع باعث پیشبرد سیاست‌های دولت شد، اما در دوره دوم دولت روحانی، شاهد این انسجام بین بدنه دولت نبودیم.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تاکید کرد: روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری خود تمامی اختیارات معاون اول و حتی برخی از اختیارات رئیس جمهور را به رئیس دفتر خود داد و معاون اول را به مقامی تشریفاتی تبدیل کرد.

کد خبر 441212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.