ساماندهی بوستان های منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان از ساماندهی پارک جنیران واقع در خیابان بهشت، بوستان شفق و بوستان جنت در خیابان آتشگاه خبر داد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از ساماندهی بوستان‌ها در سطح منطقه ٩ حفظ فضای سبز شهری و ریه‌های تنفسی شهر اصفهان است.

وی افزود: توسعه فضاهای سبز از یک سو موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها شده و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم می‌کند.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه پیاده‌رو سازی به مساحت ٥٠٠ متر مربع و اجرای فضای سبز به مساحت ٢٤٠ متر در بوستان‌های منطقه انجام می‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ با هزینه ١٥٠ میلیارد ریال اجرا شده و تا پایان ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان قطع هر نوع درخت در معابر، میادین، بزرگراه‌ها و پارک‌ها، باغات و محل‌هایی که به صورت باغ شناخته شود و در محدوده قانونی و حریم شهرها بوده ممنوع است، البته ضوابط مربوط به چگونگی اجرای این قانون پس از تهیه توسط شهرداری و تصویب شورای شهر قابل اجراست.

رفیعی گفت: شهرداری‌ها در محدوده قانونی و حریم شهرها مکلف هستند هرساله شناسنامه شامل تعداد، نوع، محیط و سن تقریبی درختان محل‌های مشمول این قانون را تنظیم کرده و درختان معابر، میادین، بزرگراه‌ها و پارک‌ها را پس از تنظیم مشخصات آنان پلاک‌کوبی کنند.

وی افزود: مأموران شهرداری بر حسب مورد می‌توانند برای تنظیم یا تطبیق برگ شناسایی درختان با در دست داشتن معرفی‌نامه نمایندگی‌ دادستانی وارد محل‌های مشمول این قانون شوند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: شهروندان در هر ساعت از شبانه روز که با موردی در خصوص قطع درخت و آسیب بر فضای سبز شهری مواجه شدند از طریق شماره تلفن ١٣٧ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 441210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.