نوآوری جالب هلندی‌ها برای ذخیره انرژی

به‌منظور افزایش دانش و فرهنگ ذخیره انرژی و پول در میان مردم، گروهی از افراد خلاق هلندی نرم‌افزاری ساخته‌اند که در قالب بازی چگونگی ذخیره انرژی و پول را به همه علاقمندان آموزش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انسان به‌طور ذاتی از دانش حفظ و ذخیره انرژی برخوردار نیست و همین امر باعث می‌شود که در مصرف این منبع ارزشمند زیاده‌روی کند. این مصرف بیش‌ازحد باعث هدر رفت میزان زیادی انرژی و همچنین اتلاف منابع پولی می‌شود. به همین دلیل لازم است افراد آگاه جوامع اقدامات و آموزش‌های لازم برای گسترش این دانش را در اختیار سایرین قرار دهند تا کاهش مصرف انرژی به یک عادت دائمی در زندگی روزمره بشر تبدیل شود. بدیهی است که میزان مصرف انرژی در خانواده‌های صاحب فرزند بسیار بیشتر از سایرین است چرا که کودکان در زمینه استفاده از این منابع از آموزش‌های لازم برخوردار نمی‌شوند و به‌طور بی‌رویه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این راستا گروهی از مبتکران خوش‌ذوق هلندی با اتخاذ دیدگاهی خلاقانه در زمینه مصرف انرژی، نرم‌افزاری در قالب بازی‌های کامپیوتری طراحی کرده‌اند که روی گوشی‌های اندروید و رایانه‌ها قابل نصب است. در طراحی این نرم‌افزار که "ذخیره انرژی" نام دارد، تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است بنابراین کودکان می‌توانند در کنار والدین خود، به صورت آنلاین یا آفلاین، مراحل بازی را یکی پس از دیگری به پایان برسانند. این بازی به همه می‌آموزد که ذخیره انرژی تا چه حد می‌تواند جالب بوده و پیامدهای مثبتی به همراه داشته باشد. در واقع، علاقمندان در این بازی یاد می‌گیرند که ذخیره انرژی تا چه اندازه می‌تواند به پاکسازی محیط زیست اطراف آن‌ها کمک کند و جالب‌تر اینکه برای آن‌ها پس‌اندازهای مالی بسیاری نیز به ارمغان آورد.

طراحان بازی ذخیره انرژی، در هفته گذشته ۳۰۰ خانواده محلی را به نصب این نرم‌افزار جالب روی گوشی‌های اندروید یا رایانه‌های خود دعوت کردند که استقبال پرشور مردم باعث شهرت آن در همین مدت زمان کوتاه در میان هلندی‌ها شده و قرار است در سومین روز از ماه اکتبر، نسخه جدید آن وارد بازار شود که یک بازی پنج هفته‌ای خواهد بود و در هر هفته آموزش جدیدی را در اختیار اعضا خانواده قرار می‌دهد.

کد خبر 441199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.