کودکان دوبلین به تاریخ سفر می‌کنند

شرکت فرهنگی شورای شهر دوبلین با همکاری کتابخانه مرکزی شهر، اقامتگاه خلاق و تاریخی کودکان ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شرکت فرهنگی شورای شهر دوبلین از راه‌اندازی اقامتگاه خلاق و تاریخی کودکان که در نوع خود برای نخستین‌بار در پایتخت ایرلند اجرا می‌شود، ابراز خوشحالی کرده و اعلام کردند: مشتاقانه خواهان آموزش و داستان‌پردازی برای کودکان هستند تا تاریخ اجتماعی، محلات و همسایگان شهر را برای کودکان به نمایش بگذارد.

این اقامتگاه خلاق و تاریخی با همکاری کودکان، مدارس، جوانان و تشکل‌های اجتماعی جامعه این امکان را فراهم می‌کند تا کودکان و نوجوانان بتوانند نسبت به تاریخ محلی و اجتماعی سرزمین آگاهی بیشتری پیدا کنند.

از اهداف دیگر ایجاد این اقامتگاه، توانمند ساختن و کشف خود سازی کودکان از طریق داستان‌سرایی و آگاهی از تاریخ است.

در این اقامتگاه کارگاه‌ها و برنامه‌های معرف تاریخ ساخته شده تا کودکان کنجکاوی بیشتری در ارتباط با تاریخ محلی خود کسب کنند و مهارت کسانی که به همکاری گرفته شده‌اند توسعه و افزایش یابد و در مجموع یک تفریح مطلوب برای تمامی کسانی که در این اقامتگاه شرکت دارند، طرح‌ریزی شود.

اقامتگاه تاریخی تفریحی دوبلین اکنون برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال است اما مسئولان دنبال جلب همکاری و مشارکت جوانان نیز هستند تا آن‌ها با کودکان در برپایی کارگاه‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه و تاریخی همراهی کنند.

اقامتگاهی که برای کودکان یک سفر تاریخی فرهنگی است

درویلیاروشه اولین مورخ شهر است که در اقامتگاه حضور یافته تا درباره تاریخ با کودکان صحبت کرده و بر اساس پیشینه دوبلین اقدام به تربیت آنان کند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای شهر دوبلین، مدیر عامل شرکت فرهنگی شورای شهر با اشاره به ایجاد این مجموعه گفت: تشکیل این اقامتگاه بر مبنای همکاری کودکان شهر بوده و کشف تاریخ محلی، ایجاد ایده‌ها و شور و شوقی جدید و داستان سرایی در کودکان را برای درک تاریخ حقیقی دوبلین در دستورکار دارد.

او ادامه می‌دهد: مشتاقانه منتظر کشف و منعکس شدن برنامه‌های این اقامتگاه خلاق هستیم و هیجان زده‌ایم تا ببینیم این سفر تاریخی در اقامتگاه، ما را تا کجا خواهد برد.

ویژگی‌های اقامتگاه

در واقع این اقامتگاه یک برنامه فرهنگی است که توسط شرکت فرهنگی شورای شهر دوبلین و با همکاری کتابخانه‌های شهر و درویلیا روشه ایجاد شده است تا امکان مشارکت را برای آزمودن ایده‌ها، آزمایش شیوه‌ها و رویکردهای جدید و افزایش شور و نشاط فرهنگی را برای شهر فراهم آورد.

در این مجموعه کارشناسان فرهیخته و خلاق شهر با مشارکت سازمان‌ها تشویق می‌شوند که وسیع‌تر فکر کنند تا افق افکار و عقاید کودکان را گسترش دهند.

درویلیاروشه مورخی که در این طرح‌ با شورای شهر همکاری می‌کند، با اشاره به انتصاب خود به عنوان اولین مورخ این مجموعه گفت: مدتی طولانی است که مشتاق و علاقمند شده‌ام که چگونه تاریخ را برای کودکان تفسیر کنم. پیدا کردن و به مفهوم رساندن داستان‌های پیرامون ما، هم آموزشی است و هم سرگرم کننده زیرا حس معنا و هویت را به ما می‌بخشد. این امر به ویژه برای جوانان ارزشمند است؛ ایجاد این اقامتگاه گامی درخشان در راستای این امر است.

درویلیا روشه با بیان اینکه شرکت در این مجموعه از افتخارات شخصی اوست، افزود: امیدوارم فعالیت‌ها و منابع کودکان، چه به‌صورت آنلاین و چه حصوری امکان ارتباط با تاریخ را در سطوح و روش‌های مختلف فراهم کند.

او با بیان اینکه منتظر دیدار و مشارکت مورخان جوان شهر هستیم، از تاریخ نویسان جوان و کنجکاو خواست برای همکاری با این اقامتگاه بیایند.

کد خبر 441192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.