خیلی عوامل می‌خواستند شکست بخوریم/ با این برد، سر استقلالی‌ها بالاست

پیشکسوت استقلال گفت: خواست خدا و زحمات بچه‌ها باعث شد این دیدار را که استحقاقش را داشتیم ببریم و آن کسانی که دوست نداشتند این بازی را ببریم و روی نابرابری‌هایی که در این چند سال برای استقلال وجود داشت سرپوش گذاشتند نشان دهیم که بهترین تیم ایران و حتی آسیا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال شب گذشته موفق شد پس از دوئلی ۱۲۰ دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی رقیب دیرینه خود را در دربی مغلوب کرده و راهی فینال جام حذفی شود. حالا آبی‌ها باید ۱۳ شهریور ماه در مشهد با تراکتور بر سر جام بجنگند. استقلالی‌ها که ۸۷۱ روز طعم پیروزی در شهرآورد را نچشیده بودند، حالا راضی‌تر از هر زمانی سکان هدایت‌شان را به مجیدی سپرده‌اند. در خصوص دربی شب گذشته پایتخت با محمد نوری، پیشکسوت استقلال هم صحبت شده‌ایم که در ادامه می‌آید:

آقای نوری، برد تیم محبوب‌تان را تبریک می‌گویم

قبل از هر چیز به هواداران و کادر فنی و بازیکنان تبریک می‌گویم که با این بردشان، واقعاً دلمان خنک شد! شرایطی اتفاقی افتاد که استقلالی‌ها می‌توانند کری بخوانند و سرشان بالاست.

نظرتان در خصوص عملکرد شب گذشته استقلال چیست؟ آیا شایسته پیروزی بود؟

شب گذشته استقلال شایسته پیروزی بود. نیمه اول توپ و میدان در اختیار استقلال و حاکم مطلق بازی بود. در نیمه دوم بازی متعادل بود اما فکر می‌کنم باز هم استقلال بهتر ظاهر شد. آسیب دیدگی فرشید اسماعیلی بدشانسی بود که باعث شد با بیرون آمدن وی و پس از آن کریمی مقداری روی خط هافبک استقلال فشار بیاید.

با این حال بچه‌ها توانستند در وسط زمین جنگندگی و جسارت را از خودشان نشان داده و زحمت کشیدند و حتی با جسارت و امیدواری‌شان، در دقایق پایانی بازی باخته را به تساوی کشاندند. شب گذشته استقلال در مجموع خیلی خوب بازی کرد و به نظرم شایستگی این را داشت که پرسپولیس را بزند.

سید حسین حسینی پس از انتقادهای فراوانی که در خصوصش می‌شد، به نظر شب خوبی را برابر پرسپولیس تجربه کرد و حتی موفق به گرفتن یک پنالتی شد. عملکرد او را چطور ارزیابی می‌کنید؟

از بابت حسین حسینی خیلی خوشحال هستم که در طول بازی خوب دروازه‌بانی کرد و هم در ضربات پنالتی با مهار یکی از آن‌ها، باعث پیروزی استقلال شد. با توجه به بی‌مهری‌هایی که در این چند وقت به حسینی شده بود، فکر می‌کنم حقش را گرفت و ثابت کرد دروازه‌بان خیلی خوب و حتی سزاوار بودن در تیم ملی است. نتیجه زحمات خودش و کمک خدا بود که شب گذشته موفق بود.

از عملکرد سایر بازیکنان استقلال راضی بودید؟

بازیکن‌های استقلال خیلی خوب بودند. قائدی با اینکه کم صاحب توپ شد ولی هر موقع توپ به دستش رسید، دفاع پرسپولیس را بهم ریخت و گل بسیار خوبی را زد. شب گذشته همه بچه‌های استقلال و این برد را به همه آن‌ها و هواداران تبریک می‌گویم چرا که واقعاً زحمت کشیدند.

از قائدی گفتید، بازی دو مهاجم دیگر استقلال یعنی دیاباته و مطهری را چطور دیدید؟ به نظر می‌رسید توسط پرسپولیسی‌ها کاملاً مهار شده بودند.

پرسپولیسی‌ها برای مهار دیاباته یک سری برنامه داشته و برایش بازیکن مستقیم گذاشته بودند. شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان را نزدیک دیاباته قرار داده بودند که اجازه حرکت به او را ندهند. به هر حال دیاباته به غیر از مسائل فنی که در زمین واقعاً زحمت کشیده و هر چه در توانش هست را می‌‎گذارد، فکر می‌کنم مهم‌ترین ویژگی او اخلاقش باشد. دیاباته اخلاق بسیار خوبی دارد که آن را تحسین می‌کنم.

و ارسلان؟

ارسلان کمی دیر وارد زمین شد. می‌توانست زودتر تعویض شود و به تیم کمک کند. به نظرم ارسلان مطهری حتی شایسته است که فیکس بازی کند. در پایان بازی هم که پنالتی را گل کرد و باعث صعود استقلال به فینال شد.

دانشگر پس از حواشی فراوانی که داشت توانست با گل مهمی که زد سکه را برای مجیدی برگرداند. نظرتان درباره او چیست؟

به دانشگر آفرین می‌گویم. او اگر کمی عصبانیتش را در زمین کنار بگذارد، فکر می‌کنم بازیکن با تعصب و باغیرتی است. به او تبریک می‌گویم چرا که موفق شد گل ارزشمندی را به ثمر برساند و به نظرم دانشگر در برد استقلال برابر پرسپولیس خیلی نقش داشت.

آیا کادر فنی حرفه‌ای گری کرد که اجازه بازی کردن دانشگر در دربی را داد؟

بالاخره بازیکنان اشتباه می‌کنند و مربی بزرگ‌تر و در نقش معلم است، در نتیجه آن‌ها را می‌بخشد. کادر فنی و فرهاد مجیدی کار خیلی خوبی کردند که دانشگر و فرشید اسماعیلی را بخشیدند. به نظرم همین بخشیدن باعث شد قدرت تیم دو برابر شود و ممنونم که دانشگر توانست در این برد نقش داشته و تیم را به فینال ببرد.

با این روند آینده استقلال چگونه خواهد بود؟

امیدوارم استقلال به همین روند خوبش ادامه دهد و در فینال نیز تراکتور را برده و قهرمان جام حذفی شود. به امید خدا در جام باشگاه‌های آسیا چند نفری به تیم اضافه شوند تا در آنجا نیز نتایج خوبی کسب کنیم. شب گذشته در مجموع نمره قبولی را به استقلال می‌دهم.

پیش بینی‌تان از دیدار فینال چیست؟ استقلال می‌تواند تراکتور را شکست دهد؟

فکر می‌کنم با بازی‌ای که استقلال مقابل پرسپولیس انجام داد، می‌تواند تراکتور را هم ببرد چرا که به هر حال تراکتور قوی‌تر از پرسپولیس نیست.

و سخن آخری اگر هست با هوادارن بگویید

خیلی عوامل دوست داشتند که استقلال این بازی را نبرد و شکست بخوریم. حواشی قبل از بازی و تغییر داور را دیدید. خواست خدا و زحمات بچه‌ها باعث شد این دیدار را که استحقاقش را داشتیم ببریم و آن کسانی که دوست نداشتند این بازی را ببریم و روی نابرابری‌هایی که در این چند سال برای استقلال وجود داشت سرپوش گذاشتند نشان دهیم که بهترین تیم ایران و حتی آسیا هستیم.

گفت و گو از: سروش فدایی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 441183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    دستتون درد نکنه بابت این مصاحبه. محمد سیم خاردار لقب محمد نوری بود این بازی استقلال واقعا مظلوم بود