۹۰ درصد فضای سبز ۱۳۷۸ هکتاری شهر اراک، با آب غیرشرب آبیاری می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: فضای سبز شهر اراک به لحاظ پراکندگی نامتوازن است به طوری که در منطقه یک شهرداری اراک فضای سبز بسیار زیاد است اما در منطقه ۲ که مرکز شهر را در بر می‌گیرد، فضای سبز چندانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر به ازای هر نفر ۲۳ متر است که نسبت به میانگین کشور مطلوب است، اما فضای سبز شهر اراک به لحاظ پراکندگی نامتوازن است به طوری که در منطقه یک شهرداری اراک فضای سبز بسیار زیاد است اما در منطقه ۲ که مرکز شهر را در بر می‌گیرد، فضای سبز چندانی وجود ندارد.

وی گفت: پارک دانشجو به عنوان یکی از پارک های مهم شهر اراک متاسفانه از ابتدای احداث دارای معابر خاکی بوده، لذا از آنجا که بازپیرایی بوستان های سطح شهر، یکی از اقدامات جدی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در سال جاری می باشد، عملیات بهسازی و سنگ فرش معابر و همچنین رسیدگی به فضای سبز این بوستان در دست اجرا می باشد.

احمد حسنی افزود: ایجاد روشنایی پارک‌های کلانشهر اراک از اوایل امسال در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک کلید خورد و هم اکنون عملیات روشنایی پارک امیرکبیر، خیبر، آزادی و شهید باهنر در دست اجرا می باشد.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی محیط و وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی، همه روزه انجام می‌شود و هیچ گونه نگرانی در استفاده از فضای پارک ها برای همشهریان وجود ندارد.  

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: ساخت ۲ پارک باغ ایرانی در انتهای خیابان هپکو و در مجاورت بیمارستان سینا به مساحت ۴ هکتار و یک پارک بزرگ هم در منطقه کرهرود آغاز شده و پیمانکاران این طرح‌ها نیز انتخاب شده‌اند.

حسنی همچنین تاکید کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۳۷۸ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد از آب مورد نیاز برای آبیاری این فضا از چاه‌های آلوده تامین و تنها ۱۰ درصد از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که تا ۲ سال آینده مقدمات حذف این مقدار نیز فراهم می‌شود.

وی اصلاح معابر پارک‌های مختلف اراک از قبیل دانشجو، معلم، آزادی، کلاله و نصب، تعمیرات و راه‌اندازی آب‌نمای پارک‌های ملت، آویشن، بهاران، آفتاب، احسان، جنت، امیرکبیر و میادین شهدا، شورا، نماز و پرستار را از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک در سال جاری برشمرد و تاکید کرد: درحال حاضر ۹۰ درصد از آبنماهای میادین و بوستان های سطح شهر بهسازی و فعال هستند.

حسنی احیای قنوات سطح شهر از جمله قنات وزیری، خان حاکم و سپهداری را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و افزود: در حوزه سیما و منظر شهری عملیات نقاشی دیواری به صورت جدی در دست اجرا می باشد، بطوری که از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ساختمان واقع در خیابان شهید شیرودی، ساختمان سده، بلوار کربلا، پارک احسان واقع در کرهرود، پایانه مسافربری به سمت میدان انقلاب،نقاشی دیواری شده اند.

وی همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان در حوزه رسیدگی به مناطق کم برخوردار سطح شهر را، پله گذاری و نرده گذاری معابر صعب العبور کوی ولیعصر(عج) عنوان کرد و گفت: این اقدام برای تردد آسان ساکنین این شهرک به ویژه در فصل سرما، انجام شده که امید است مورد رضایت ساکنین قرار گرفته باشد.

کد خبر 441173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.