آماده باش کامل نیروهای اجرایی شهرداری برای تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به افزایش خدمات ارائه شده به عزاداران حسینی گفت: با نزدیک شدن تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی مجموعه خدماتی شهرداری اصفهان آماده ارائه خدمات به سوگواران سرور و سالار شهیدان است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای پاسداشت و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا تمامی نیروهای خدماتی شهرداری اصفهان در آماده باش کامل بسر می‌برند.

وی تاکید کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان در این ایام و جلوگیری از ایجاد هرگونه آشفتگی و بی نظمی، نیروی کارگری و ماشین آلات مورد نیاز جهت حفظ نظافت و آراستگی شهر در شبانه‌روز پیش بینی شده، همچنین در خصوص حضور کامل ماشین آلات بازیافت در سطح شهر و پاک‌سازی مداوم معابر از مواد بازیافتی برنامه‌ریزی دقیق شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در صورت نیاز هیئت‌ها توزیع کیسه زباله و تحویل مخزن زباله به صورت امانی اجرایی می‌شود و به عاملان هیئت‌های مذهبی در خصوص مدیریت پسماند و حفظ نظافت اطراف محل های عزاداری‌ در طول ۲۴ ساعت به ویژه در ساعات برگزاری مراسم و بعد از آن آموزش لازم داده می‌شود.

وی گفت: جمع آوری تمامی مصالح ساختمانی و غیر ساختمانی از سطح معابر، رفع هرگونه سد معبر و آزادسازی معابر تا حد امکان، برنامه‌ریزی جهت جمع‎آوری زباله و ضایعات به صورت مداوم از سطح معابر بالاخص معابر اصلی، حضور مداوم خودروهای واتر جت در سطح منطقه جهت شستشوی اثرات نذورات قربانی احتمالی به همراه افزایش تعداد کارگران رفتگر شیفت بعد از ظهر به تعداد مورد نیاز از جمله تدابیر دیده شده به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی است.

امیری ضمن درخواست از شهروندان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی جهت ارائه خدمات در آماده باش هستند و تلاش شده بازدید مداوم از هیئت‌های مذهبی و کنترل رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی صورت پذیرد.

وی گفت: بازدید مداوم از المان‌های فضاسازی سطح شهر و رفع نواقص پیش آمده، پاکسازی ویژه تمامی زمین‌های بایر از ضایعات و مواد قابل اشتعال و کنترل حفظ نظافت اطراف کارگاه‌های عمرانی و قطار شهری توسط مسئولین کارگاه به طور ویژه صورت می‌پذیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: تمامی کارگاه‌های عمرانی در مرکز شهر و نقاط پر تردد در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل خواهد بود.

کد خبر 441167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.