مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ تمدید شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون دکتری سال ۱۳۹۹، تمدید شد.

به گزارش ایمنا، فاطمه زرین آمیزی گفت: مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ تا ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه ۶ شهریورماه ۹۹ تمدید شد.

وی افزود: نتیجه اولیه و کارنامه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ به همراه دفترچه انتخاب رشته دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

زرین آمیزی گفت: با توجه به اصلاحات برخی کدرشته ها در دفترچه انتخاب رشته، مهلت انتخاب رشته برای داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند تمدید شده است. همچنین افرادی که پیش از این انتخاب رشته کرده بودند نیز می توانند فرم خود را ویرایش کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد مجازین آزمون دکتری ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر است.

وی افزود: در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

بنا بر گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پس از چند بار تعویق صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

ظرفیت پذیرش دوره دکتری سال ۱۳۹۹ حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

کد خبر 441165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.