آتش نشانان رشت به ۴۹۰ ماموریت اعزام شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان و تیم امداد و نجات این سازمان در مردادماه امسال به ۴۹۰ مورد ماموریت اطفای حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان رشت در تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ این سازمان، در مجموع به ۲۵۸ مورد مأموریت آتش سوزی، ۱۰۷ مورد حادثه و ۱۲۵ مورد خدمات ایمنی در این شهر و حومه اعزام شدند.

وی افزود: در میان آتش سوزی‌ها، آتش گرفتن علفزارها با ۱۴۷ مورد و منزل مسکونی با ۶۹ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند و علت ۵۱ درصد از آتش سوزی‌های منازل و واحدهای تجاری اتصال در سیستم سیم کشی برق بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با بیان اینکه بی احتیاطی و عدم توجه شهروندان باعث بروز بسیاری از آتش سوزی‌ها شده است. اضافه کرد: متأسفانه عواملی همچون روشن ماندن و رها کردن لوازم برقی و گازی، عدم تمیزکاری به موقع هود آشپزخانه‌ها، روشن گذاشتن لپ تاب، اتو و سشوار بر روی تخت خواب، فرش و یا عدم اطمینان نسبت به بسته بودن شیرهای گاز به هنگام جابجایی بخاری و… باعث بروز انفجارات و آتش سوزی‌های ناخواسته بوده است.

مؤمنی تصریح کرد: از میان ۶۹ خانه آتش گرفته در مرداد سال جاری تنها ۲۲ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که توصیه می‌شود شهروندان در اسرع وقت نسبت به بیمه منازل مسکونی، اموال و واحد تجاری خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 441158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.