پویش «نذر خون، نذر پلاسما» از تاسوعا شروع می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پویش «نذر خون، نذر پلاسما» از تاسوعای حسینی در سراسر کشور شروع خواهد شد و امیدواریم که عموم افراد واجد شرایط در این پویش سلامت محور شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، سید روح‌الله حسینی امروز _۵ شهریورماه_ در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن گرامیداشت ایام سوگواری ماه محرم، از آغاز پویش «نذر خون، نذر پلاسما» از تاسوعای حسینی در سراسر کشور خبر داد.

وی هدف از برگزاری این پویش را جلب همدلی و مشارکت مردم در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بیماران صعب‌العلاج و نیازمند خون عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت این پویش از هشتم شهریور آغاز می‌شود و تا هفدهم مهر، همزمان با اربعین حسینی ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه این پویش به‌همت وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون راه‌اندازی شده است، از عموم مردم مومن و نیک‌اندیش استان فارس دعوت کرد تا همچون دیگر مشارکت‌های خیرخواهانه در درگیر عرصه‌های سلامت، این بار نیز همزمان با ایام سوگواری حسینی، در این اقدام خیر سهیم شوند و نذر خون برای بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی و نذر پلاسما برای نجات بیماران کووید ۱۹ را در اولویت نذورات امسال خود قرار دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که به دلیل بحران کروناویروس، کشور با کمبود ذخایر خونی برای نجات جان بیماران مواجه شده است و مشارکت در این اقدام، می‌تواند گام موثری در کمک به سلامت بیماران باشد.

وی در مورد نذر پلاسما به‌عنوان محور دیگر این پویش نیز گفت: وزارت بهداشت از بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ نیز دعوت کرده تا با اهدای پلاسما خون، در کمک به سلامت دیگر مبتلایان سهیم شوند که تاکنون مشارکت در این زمینه کمتر از میزان مورد انتظار بوده و امیدواریم با آغاز این پویش، شاهد گسترش همکاری افراد در این زمینه باشیم.

حسینی نشانی اینترنتی http://nobatdehi.ibto.ir را برای نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون، با هدف رعایت فاصله فیزیکی و حفظ سلامت اهدا کنندگان معرفی کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از اصحاب رسانه دعوت کرد تا همچون همیشه، در اطلاع‌رسانی این پویش برای ارتقای سلامت بیماران، همچنین پویش «سلامت یاران حسینی» مشارکت داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 441149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.