بیانیه ارتش لبنان درباره حملات بالگردهای رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور

ارتش لبنان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به حملات نیمه‌شب گذشته بالگردهای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان،‌ اعلام کرد که این بالگردها مراکز وابسته به جمعیت «سبز بدون مرز» را هدف قرار دادند.

به گزارش ایمنا بر اساس اعلام خبرگزاری ملی لبنان، فرماندهی ارتش لبنان در این بیانیه افزود: بالگردهای دشمن اسرائیلی نیمه شب‌ ۲۶ آگوست (پنجمشهریور)، مراکز وابسته به محیط‌زیست موسوم به جمعیت «سبز بدون مرز» را داخل خاک لبنان هدف قرار دادند. 

بر اساس این بیانیه، بالگردهای رژیم صهیونیستی سه موشک به خارج شهرک رامیا، هشت موشک به خارج شهرک عیتا الشعب و دو موشک از داخل مرکز تل الراهب به بیرون این شهرک شلیک کردند.

بیانیه فرماندهی ارتش لبنان افزود:‌ بالگردهای اسرائیلی یک مرکز دیگر وابسته به این جمعیت را در منطقه محافظت‌شده عیترون هدف گرفتند که منجر به آتش‌سوزی در داخل آن شد.

بر این اساس،‌نیمه شب ۲۶ آگوست رژیم صهیونیستی ۱۱۷ بمب نوری و حدود ۱۰۰ گلوله را شلیک کرده بود که تعدادی از آن منفجره و تعدادی دیگر فسفری بودند. این بمب‌ها در خارج شهرک‌های میس جبل، حولا، مارون‌الراس و عیترون در داخل خاک لبنان شلیک شدند که به بروز آتش‌سوزی منجر شد. خانه‌های برخی‌ شهروندان لبنانی خسارت دیدند. طویله بزهای یک شهروند لبنانی دچار آسیب شد. همچنین صدای ده‌ها انفجار در داخل مزارع شبعای اشغالی به گوش رسید.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز گزارش دادند که صدای شلیک و انفجار در مزارع شبعا به گوش رسیده است. بر اساس این گزارش، ارتش این رژیم بیش از ۳۰ گلوله منور در منطقه میس الجبل و حولا در جنوب لبنان شلیک کرد و بالگردهای اشغالگران در این منطقه به پرواز در آمدند.

همچنین بالگردها و جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز به مواضعی در مرز جنوبی لبنان حمله کردند. ادعا می‌شود که این اقدام های تهاجمی رژیم صهیونیستی در پی کشف یک شکاف در حصار مرزی با لبنان، انجام شده است.

خبرگزاری ملی لبنان همچنین  از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه المرجعیون نزدیک مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تیراندازی نظامیان این رژیم در مرز با لبنان واکنش نشان داد و ادعا کرد که این اقدام پاسخ به حمله حزب الله بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 441145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.