حق‌شناس: این روزها در معرض طعنه‌های بسیاری هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به انتقادات اخیر نسبت به شورای شهر در خصوص نامگذاری‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در مراسم نکوداشت ۸۴ سالگی زنده‌یاد استاد مرتضی ممیز که با رونمایی از کوچه، سردیس و کتاب یادنامه وی همراه بود، با اشاره به انتقادات اخیر نسبت به شورای شهر در خصوص نامگذاری‌ها، اظهار کرد: مدتی است که منتقدین و کسانی که تحولات شورای شهر را دنبال می‌کنند، با تخفیف و استخفاف و طعن می‌گویند این چه کاری است که شما به سراغ نام‌ها رفته‌اید؟ اما از خود نپرسیده‌اند که اگر نام نبود، چه نشانه‌ای برای معرفی فرهنگ و اندیشه و هنر وجود داشت؟ نام نشانه‌ای است برای انتقال تجربه از گذشته به آینده. اگر نام‌ها نبودند تاریخ نبود، جغرافیا نبود و شاید کلاً نشانی از علم و اندیشه و فرهنگ و هنر نبود.

وی افزود: امروز هشتاد و چهارمین سالروز تولد بزرگمردی است که در تاریخ هنر این سرزمین به‌ویژه در گرافیک و عکاسی و نقاشی و تربیت صدها دانشجویی که امروز هرکدام نامی مطرح در هنر ایران شده‌اند، ماندگار شده است و این نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش اوست که تا آخر عمر از پای ننشست.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: سال گذشته قرار گذاشتیم که بوستان و خانه هنرمندان و حداقل معابر اطراف را با نام‌های ماندگار جاودانه کنیم.

وی ادامه داد: برخی مواقع کوچه‌هایی هستند که از شاهراه‌های این شهر مهم‌ترند. شاید می‌شد خیابان عریض و طویلی را انتخاب کنیم، اما چه نسبتی با هنر و خانه هنرمندان داشت؟ این روزها در معرض طعنه‌های بسیاری هستیم که چرا نام‌هایی را روی گذرهای این شهر گذاشتید که برخی تمایل به دیدن این نام‌ها را ندارند؟

کد خبر 441125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.