پرسپولیس (۱)۲-۲(۴) استقلال/ پنالتی‌ها، کابوس دوباره گل محمدی

پس از ۱۲۰ دقیق دوئل هیجان انگیز استقلال و پرسپولیس، این شاگردان مجیدی بودند که موفق شدند با غلبه بر حریف در ضربات پنالتی راهی فینال شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۹ امشب چهارشنبه - ۵ شهریور ماه - رو در روی هم قرار گرفتند که بالاخره استقلال موفق شد با نتیجه گیری در ضربات پنالتی برنده شود. این بازی که با تساوی دو بر دو سرخابی‌ها در ۹۰ دقیقه برنده نداشت به وقت‌های اضافه رفت و در ۱۲۰ دقیقه نیز پیروز بازی تعیین نشد تا کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود. با این نتیجه استقلالی‌ها راهی فینال شدند و باید ۱۳ شهریور ماه در مشهد برای قهرمانی با تراکتور مصاف کنند.

نیمه نهایی جام حذفی، یادواره آزادسازی خرمشهر

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال

ورزشگاه: استادیوم آزادی تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: مهدی قایدی (دقیقه ۴ - برای استقلال) - بشار رسن (دقیقه ۴۸- برای پرسپولیس) - علی علیپور (دقیقه ۸۹- برای پرسپولیس) - محمد دانشگر (دقیقه ۹۰+۳- برای استقلال)

اخطار: مسعود ریگی (دقیقه ۱۳- از استقلال) - سیامک نعمتی (دقیقه ۴۵+۱- از پرسپولیس) - شجاع خلیل زاده (دقیقه ۱۱۷ - از پرسپولیس) - مهدی ترابی (دقیقه ۱۲۰ - پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی (دقیقه ۴۵- محمد نادری (دقیقه ۶۱- موسی اوساگونا))، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری (دقیقه ۲۷- مهدی شیری)، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، بشار رسن (دقیقه ۱۱۲- مهدی عبدی)، علی علیپور (دقیقه ۱۱۲- امید عالیشاه)، وحید امیری‌

سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال تهران: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی (دقیقه ۹۰+۲- میلاد زکی‌پور)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵۱- فرشید باقری)، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند (دقیقه ۸۵- ارسلان مطهری) و مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

بازی را شاگردان مجیدی تهاجمی استارت زدند و همین امر باعث شد تا قایدی در دقیقه ۴ به زیبایی با کات درون پا قفل دروازه رادوشوویچ را باز کند. پس از گل چند دقیقه‌ای شاگردان گل محمدی با حفظ توپ سعی در ایجاد حملات خطرناک کردند که توفیق زیادی به دست نیاوردند.

خیلی زود آبی‌ها دوباره توپ و میدان را در اختیار و با شوت‌های متوالی از راه دور، شانس خود برای رسیدن به گل امتحان کردند که گلر کروات پرسپولیس چنین اجازه‌ای به استقلالی‌ها نداد. در ادامه بازی متعادل شد و هر چند آبی‌ها تیم برتر میدان بودند، ولی اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیافتاد. دقایقی بعد گل محمدی تصمیم گرفت کامیابی نیا را خیلی زود به زمین بفرستد. تعویض کامیابی نیا کمی بر آهنگ حملات سرخ‌ها افزود. در اواخر نیمه نخست حرکت بدن به بدن علیپور با مدافع استقلال باعث سرنگون شدن مهاجم پرسپولیس شد که نیمکت این تیم اعتقاد به خطا پنالتی داشت. با این حال حرکات هجومی پرسپولیسی‌ها نتیجه نداد تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با آمدن نادری خط آتش سرخ‌ها جان گرفت و بازی طوفانی شاگردان گل محمدی باعث شد تا خیلی زود توسط رسن که عملکرد مناسبی هم در ۴۵ دقیقه اول نداشت، به گل برسند. پرسپولیس حاکم میدان شد و استقلالی‌ها دفاع بسته‌ای را به نمایش گذاشتند. البته سرخ‌پوشان در خلق موقعیت‌ها چندان خوب عمل نکردند. بازی در ادامه افت کرد و به نظر دو تیم به تساوی رضایت داده و تصمیم گرفتند تا تکلیف بازی را به ۳۰ دقیقه وقت اضافه بسپارند.

دقایق پایانی اما دوباره طوفانی به پا شد. ابتدا مجیدی مطهری را به زمین فرستاد تا تعداد مهاجمانش را به سه افزایش دهد. با این حال روی یک ضد حمله این علیپور بود که با به ثمر رساندن گل پرسپولیس را در چند قدمی حضور در فینال قرار داد. پس از دریافت گل، استقلال با تمام توان پیش کشید و در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده این دانشگر بود که با ضربه سر دوباره این دیدار را به تساوی کشاند تا دربی پایتخت به وقت‌های اضافه برود.

در وقت‌های اضافه دو تیم کار را محتاطانه‌تر دنبال کردند اما به نظر می‌رسید کامبک سریع استقلالی‌ها در اواخر بازی روحیه آن‌ها را افزایش داده است. البته پرسپولیس هم عقب ننشسته بود ولی نه آن‌ها و نه شاگردان مجیدی نتوانستند موقعیت‌های چندان خطرناکی را خلق کنند. بازی به طور متناوب در اختیار دو تیم قرار می‌گرفت اما حساسیت بالای این دقایق کیفیت عملکرد دو تیم را کاهش داد. رفته رفته شاگردان هر دو سرمربی تسلیم سرنوشت شده و به نظر می‌رسید به تعیین تکلیف به وسیله ضیافت پنالتی‌ها رضایت داده‌اند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴- مهدی قایدی) - قایدی با حرکت از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس و در ادامه گذر توپ از بین پاهای رسن او را در موقعیت خوبی قرار داد تا با ضربه‌ای قوسی شکل توپ را به گوشه دروازه فرستاده و رادوشوویچ هر چه تلاش کرد نتوانست مانع از گلزنی حریف شود.

۱-۱ (دقیقه ۴۸- بشار رسن) - ارسال پرسپولیسی‌ها از سمت چپ به درون محوطه جریمه را علیپور کنترل و توپ را برای رسن کاشت که این هافبک عراقی با ضربه‌ای محکم توپ را در حالی که حسینی تنها نظاره‌گر بود، به تور دروازه استقلال چسباند.

۲-۱ (دقیقه ۸۹- علی علیپور) - توپ ارسالی پرسپولیسی‌ها از سمت چپ را علیپور در فضا خالی با یک اشاره به دروازه حسینی فرستاد تا در تیمش را در آستانه صعود به فینال جام حذفی قرار دهد.

۲-۲ (دقیقه ۹۰+۳- محمد دانشگر) - سانتر میلیچ را دانشگر با ضربه سر وارد دروازه پرسپولیس کرد و رادوشوویچ نتوانست واکنش خاصی نشان دهد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- کاشته ایستگاهی بشار رسن از موقعیتی مناسب با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- حمله سریع استقلالی‌ها با رساندن توپ در فضای مناسب به علی کریمی همراه شد. کریمی نیز بدون مکث شوتی را به سمت دروازه رادوشوویچ روانه کرد که این گلر توپ را در دو مرحله جمع کند.

دقیقه ۱۹- دیاباته با حفظ توپ پشت محوطه جریمه پرسپولیس، پاسی را به اسماعیلی داد و ضربه فنی او را دوباره رادوشوویچ دفع کرد.

دقیقه ۲۵- فرشید اسماعیلی که قصد داشت از چندین مدافع سرخ بگذرد، توسط کنعانی زادگان در نزدیکی محوطه نقش بر زمین شد اما حیدری اعتقاد به خطا نداشت و صدای اعتراض نیمکت آبی‌ها بلند شد.

دقیقه ۲۷- پاس نفوذی برای علیپور باعث شد تا این مهاجم با حرفه‌ای گری و میان خود و مدافعان آبی‌پوش فاصله انداخته و شوتی را روانه کرد که حسینی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۳- ضربه محکم نعمتی به وسط دروازه را حسینی مشت کرد.

دقیقه ۷۲- حرکت تیمی زیبا پرسپولیس با شوت محکم ترابی همراه شد که توپ مستقیماً به دستان حسینی رفت.

دقیقه ۹۳- قایدی با حرکتی تکنیکی نعمتی را از پیش رو بر داشت و در ادامه ارسال بیرون پا او برای دیاباته با خروج به موقع دیاباته راه به جایی نبرد.

دقیقه ۱۰۵- ضربه سر دیاباته با اختلافی میلی متری از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

ضربات پنالتی:

۲(۰) - ۲(۱) (شیخ دیاباته) - ضربه دیاباته خلاف جهات حرکت رادوشوویچ به گل تبدیل شد.

۲(۰) - ۲(۱) (احمد نورالهی) - پنالتی زمینی نورالهی را حسینی به آسانی گرفت.

۲(۰) - ۲(۲) (وریا غفوری) - کاپیتان استقلال توپ را محکم و خلاف جهت رادو به سمت راست دروازه فرستاد.

۲(۱) - ۲(۲) (امید عالیشاه) - عالیشاه به آرامی حرکت و توپ را در حالی که حسینی به جهت چپ پریده بود، به گل تبدیل کرد.

۲(۱) - ۲(۳) (هرویه میلیچ) - توپ را میلیچ در حالی که لیز خورد زد که از میان پای رادوشوویچ با خوش شانسی وارد دروازه شد.

۲(۱) - ۲(۳) (موسی اوساگونا) - شوت را با اختلاف فراوان بالای دروازه زد.

۲(۱) - ۲(۴) (ارسلان مطهری) - توپ را باز هم خلاف جهت حرکت رادو به گل تبدیل کرد.

اتفاق ویژه:

* هنگام اعلام کولینگ بریک توسط پیام حیدری، به علت خطایی که داور برای استقلال پشت محوطه جریمه گرفته بود موجب درگیری میان بازیکنان سرخ‌پوش و حیدری شد.

* فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت جایش را به باقری داد.

* نادری که با تشخیص گل محمدی به جای سید جلال حسینی در ابتدا نیمه دوم وارد میدان شده بود، پس از تنها ۱۵ دقیقه بازی به خاطر مصدومیت دوباره تعویض شد.

* بسیاری از اعضا کادرفنی دو تیم با کارت زرد حیدری جریمه شدند.

بهترین بازیکن:

علی علیپور- مهاجم سرخ‌پوشان موتور محرکه این تیم در فاز تهاجمی بود و علاوه بر دادن پاس گل به رسن، گل دوم را نیز وارد دروازه استقلال کرد تا توانمندی‌های فنی‌اش را به معرض نمایش بگذارد.

کد خبر 441122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.