ایجاد ۱۰ جایگاه جدید ساماندهی کارگران در مشهد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای اردیبهشت تا پایان مرداد ماه ۴۳ هزار و ۹۶۵ کارگر ساختمانی از طریق جایگاه های ساماندهی کارگران برای اعزام به کار نوبت دهی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، مسعود رضوی اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۵ کارگر معادل ۷۰ درصد از این کارگران از طریق درخواست شخصی و دو هزار و ۷۷۰ کارگر نیز برای کار در پروژه‌های مختلف شهرداری مشهد اعزام به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج جایگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در نقاط مختلف شهر راه اندازی شده است، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۱۰ جایگاه جدید ساماندهی کارگران نیز از سوی این سازمان تا پایان امسال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگان ساختمانی ساماندهی شده در جایگاه‌ها دارای شناسنامه هستند و مهارت‌های لازم را نیز فراگرفته‌اند از شهروندان درخواست می‌شود تا از این جایگاه‌ها اقدام به جذب کارگر مورد نیاز کنند.

وی گفت: در راستای رفع مزاحمت برخی مشاغل در سطح شهر، تاکنون ۲۴۰۰ مورد اخطار به واحدهای صنفی دارای مزاحمت ناسازگار با محیط زیست ابلاغ شده است.

رضوی با بیان اینکه اخطارهای یاد شده در سال جاری به متخلفان ابلاغ شده است، افزود: مدیریت شهری طی دو سال اخیر تلاشی سازماندهی شده برای رفع مزاحمت‌های شغلی را آغاز کرده است و در این راستا با شیوه‌های مختلف برای رفع مزاحمت‌ها اقدام کرده است و این شیوه‌ها از ابلاغ اخطار تا پلمب محل کسب و کار متخلفان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری و با وجود شیوع کرونا، برخورد با واحدهای مزاحم که ضوابط شغلی را رعایت نمی‌کنند، همچنان ادامه داشته و حتی تشدید شده است، افزود: ایجاد آلودگی‌های صوتی، بصری، زیست محیطی باعث شده از ابتدای سال تاکنون ۲۸۰ واحد متخلف که الزامات یاد شده را رعایت نکرده‌اند، پلمب شده‌اند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان اینکه در همین راستا تاکنون بیش از ۱۷۰۰ واحد صنفی نسبت به رعایت حداقل ضوابط استاندارد سازی اقدام کرده‌اند، گفت: در حال حاضر در سطح شهر گروهی از مشاغل دارای مزاحمت برای ساکنان شهری وجود دارد، اما به دلیل اینکه شهروندان نیازمند این گونه خدمات هستند شهرداری با همکاری اتاق اصناف مشهد و اتحادیه‌های مربوط تلاش کرده در جهت استاندارد سازی این واحدها گام بردارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج صنف شامل تعمیرکاران برق و اتومبیل، فروشندگان و تعمیرکاران لاستیک، شیشه و آینه اتومبیل و فروشندگان موتور و دوچرخه سازان و تعمیرکاران استارت دینام و باطری اتومبیل مشمول اجرای طرح استاندارسازی هستند

کد خبر 441121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.