شناسایی ۳۱ شهرستان محروم در دولت دوازدهم

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به شناسایی ۳۱ شهرستان محروم در دولت دوازدهم، گفت: طرح‌های اشتغال‌زا و محرک توسعه با برنامه‌ریزی دولت و وزارت کشور در این شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در جمع خبرنگاران آران و بیدگل اظهار کرد: دولت دوازدهم ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان شناسایی کرد که تلاش داریم با اجرای طرح‌های توسعه محور در این نقاط نوعی تعادل بخشی به شهرها ایجاد شود و ضمن توزیع عادلانه خدمات و امکانات، شاهد توزیع متوازن جمعیت در کشور باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مفصل دولت دوازدهم در مدت باقی مانده از دوره خدمت برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، افزود: قرار است با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا در چهار مرحله مبالغ خوبی از محل ماده ۵۸ در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: این کمک‌ها در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در شهرهای کوچک و میانی است که در اولویت وزارت کشور قرار دارند و برای کلان‌شهرها هم اوراق مشارکت در نظر گرفتیم تا در سال پایانی دولت شاهد توسعه بیش از پیش در نقاط مختلف باشیم.

جمالی‌نژاد یادآور شد: افزون بر ۸۰۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که بیشتر آنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این رو در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها هستیم تا سایر طرح‌های زیربنایی را سرعت ببخشیم.

وی گفت: بر این اساس هفته دولت امسال شاهد طرح‌های عمرانی به مراتب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستیم، چنانکه ۱۸ هزار طرح عمرانی بزرگ با اعتبار افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: هفته دولت در استان اصفهان و آران و بیدگل نیز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی زیادی هستیم که یکی از ویژگی‌های مهم آنها حضور پررنگ خیرین است که در طرح‌های بزرگ عمرانی مشارکت داشتند و این مهم می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.