اجرای طرح‌های بازآفرینی در آبادان باوجود مشکلات مالی

شهردار آبادان گفت: ما در سه ماه گذشته در تلاش برای بازگشت شهر به شکل طبیعی قبلی هستیم و با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی که کشور با آن درگیر است کار سختی پیش رو داریم.

به گزارش ایمنا، محمودرضا شیرازی اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری تفاهم‌نامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش ۱۵ میلیارد ریال منعقد شد تا قطعات مورد نیاز خدمات موتوری و اتوبوسرانی را تأمین و خودروهای از رده خارج شده را احیا کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ناتمام در این شهر گفت: در سال گذشته قراردادی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای تهیه قیر با شرکت پاسارگاد منعقد شد، اما در کمال تعجب این قیر در کارهای عمرانی استفاده نشد و به صورت خام در اختیار پیمانکاران بدهکار قرار گرفت، ۱۰ میلیارد ریال از این بدهی به شرکت پاسارگاد پرداخت شد و ظرف یک ماه آینده مابقی بدهکاری به این شرکت پرداخت می‌شود.

شهردار آبادان افزود: این اتفاقات باعث شد پروژه‌های عمرانی در سطح شهر متوقف شود، اما اکنون کارخانه آسفالت شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده و قیر مورد نیاز شهر در این کارخانه تولید می‌شود.

شیرازی با اشاره به پروژه‌های ناتمام چند سال اخیر در آبادان گفت: پروژه‌های ساحل سازی اروند و معابر ۳۰ متری ذوالفقاری بود مشکل قانونی داشت که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل رفع شد، پروژه معابر ذوالفقاری تجهیز کارگاه شده است و پروژه ساحل اروند و با موافقت قرارگاه کربلا و مرزبانی و با رعایت و پیش‌بینی موارد امنیتی آغاز خواهد شد.

وی گفت: برخی پروژه‌های متوقف شده متأسفانه مشمول قانون ماده ۴۶ شد که مجدد مناقصه آنها بزودی برگزار خواهد شد تا عملیات اجرای آنها از سر گرفته شود، تلاش ما اجرایی شدن پروژه معابر شهری در کوی علوانیه و همچنین فاز دو امیرآباد است که بزودی شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 441093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.