۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
راهکار طب سنتی برای درمان ام اس

پزشکی نوین برای ام اس درمانی ندارد اما این بیماری در طب سنتی تعریف ساده‌ای دارد و می‌توان با راهکارهای ساده آن را درمان کرد.

به گزارش ایمنا، ام اس یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند. این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی شود.

این بیماری به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت عود مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طولِ زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد. امکان دارد در عود مرحله‌ای، نشانه بیماری به کلی از بین برود؛ اما وجود مشکلات عصبی دائمی به ویژه با پیشرفت بیماری در مراحل بعدی به‌طور مداوم اتفاق می‌افتد.

اگرچه علت این بیماری هنوز مشخص نیست، اما مکانیزم اصلی آن آسیب زدن توسط سیستم ایمنی بدن یا اختلال در سلول‌های تولیدکننده غلافِ میلین است.

ام اس به‌طور معمول در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی اتفاق می‌افتد و در زنان حدود ۳ برابر بیشتر از مردان رخ می‌دهد.

علائم بیماری ام اس

فرد دارای ام‌اس همه علائم یا نشانه‌های عصب شناختی را دارد که رایج‌ترین این نشانه‌ها مشکلات دستگاه عصبی خودگردان، دیداری، حرکتی و حسی است. علائم خاص از طریق محل‌های زخم در سیستم عصبی مشخص می‌شوند و شامل کم بساوایی یا خواب‌رفتگی مانند مور مور شدن، اسپاسم، ضعف عضلات، واکنش‌های غیرارادی، گرفتگی عضلات یا ناتوانی در حرکت، ناتوانی در هماهنگی و تعادل، ناهماهنگی عضلات، مشکل در صحبت کردن یا دیسفازی، مشکلات دیداری، احساس خستگی، درد شدید یا درد مزمن و مشکل در کنترل ادرار و مدفوع است.

این بیماری در کشور و جوامعی که بیشتر از فلفل و گرمی مصرف می‌کنند خیلی کم به چشم می‌خورد؛ چراکه ام اس بیماری سردی و پیشرونده است. این بیماری گاهی زمینه بلغمی و گاهی زمینه صفراوی دارد. زمانی که سرده رسوب کرده و تبدیل به سودا می‌شود ماده بلوری ایجاد می‌کند که به آن پلاک می‌گویند. این ماده مثل آبی است که یخ زده شده است و اگر اعصاب چشمی را درگیر کند اختلالات چشمی بروز می‌کند اگر اعصاب حرکتی را درگیر کند اختلال حرکتی رخ می‌دهد، اما باید این پلاک را ذوب کنیم.

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند افراد برای درمان بیماری صبح‌ها ارده با شیره انگور میل کنند. همچنین مصرف روزانه ۵ الی ۷ عدد خرما، شربت عسل و شربت زنجبیل برای بیماران مبتلا به ام اس مفید خواهد بود.

به طور معمول افرادی که دارای طبع سردی هستند بیشتر مستعد ابتلاء به بیماری ام اس خواهند بود و درمان این افراد با خوردن گرمی حاصل می‌شود. وقتی که گرمی به بدن آن‌ها وارد شد بهتر است در مرحله بعد ترکیبی از سودازاها مانند سکنجبین را صبح و شب مصرف کنند.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برای درمان این دسته از افراد خوردن گرمی‌ها، روغن مالی ملاج سر با روغن کنجد یا سیاه دانه، بادکش گرم کمر یک روز در میان، ماساژ مداوم سر، دو تا چهار ماه حجامت گرم و حجامت عام پیشنهاد می‌شود.

کد خبر 441091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.