شوراهای اجتماعی، اختلافات را با رویکرد محله‌محوری حل می‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای اجتماعی محلات مشکلات و موانع محلات را شناسایی می‌کند، جهت رفع راهکار پیشنهاد می‌دهد و در روند حل آنها کمک می‌کند.

حسین قراباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش شوراهای اجتماعی محلات در ارتقای سطح مشارکت شهروندان همدان، اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات ایده جدیدی است تا ما بتوانیم از توان مردم و جلب مشارکت آنان برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کنیم و به همین منظور محلات شهر را به ۴۸ محله تقسیم کرده‌ایم.

وی افزود: اعضای شورای اجتماعی محلات با انتخاب ساکنان محله از بین باتجربگان و نخبگانی که در هر محل هستند تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی محلات مشکلات و موانع محلات را شناسایی کرده، جهت رفع راهکار پیشنهاد می‌دهد و در روند حل آنها کمک می‌کنند.

قراباغی تاکید کرد: طرح شوراهای اجتماعی محلات، محله محور بودن را که از زمان قدیم در همدان رایج بوده اشاعه می‌دهد، در آن زمان تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در یک محله رفع و رجوع می‌شد و حتی شوراهای حل اختلاف در محلات شهر همدان وجود داشت تا نیازی به مراجعه ساکنان محل به دادگستری نباشد.

وی اضافه کرد: با تقویت کارآیی شوراهای اجتماعی محلات، بار مسئولیت‌ها مدیریت شهری کمتر شده و مردم در اقدامات و برنامه محل خود شریک می‌شوند.

کد خبر 441077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.