علی‌نژاد: مدال المپیک در تیراندازی دور از دسترس نیست

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی امروز به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت فدراسیون تیراندازی، مهدی علی نژاد در مجمع سالیانه تیراندازی اظهار کرد: تیراندازی یکی از فدراسیون‌های مهم و المپیکی کشور است که در المپیک گذشته به مدال هم نزدیک شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: دادگر و همکارانش در فدراسیون تیراندازی با کمک هیأت‌های استانی تلاش زیادی داشتند و با کسب ۶ سهمیه المپیک موفق عمل کردند. البته اگر مسابقات به دلیل کرونا متوقف نمی‌شد این امیدواری وجود داشت که تعداد سهمیه‌های تیراندازی در المپیک از این هم بیشتر شود. تیراندازی از فدراسیون‌هایی بود که پویایی داشت و در اولین فرصت بعد از کرونا تمرینات تیم ملی را شروع کرد و متوقف نشد.

علی نژاد تاکید کرد: قهرمانان ارزنده ای در تیراندازی داریم که باید از آنها حمایت شود. امروز پرداخت حقوق ۶ ماه دوم ورزشکاران المپیکی توسط کمیته ملی المپیک انجام شد و حمایت‌های وزارت ورزش هم ادامه دارد.

وی گفت: فرصت زیادی تا المپیک نمانده و هرچند دنیا درگیر کرونا ست اما مردان سخت در روزهای سخت مشخص می‌شوند. مدال المپیک برای تیراندازی دور از دسترس نیست. تیراندازی ورزش وابسته به تجهیزات است که دشواری‌های مضاعف نسبت به خیلی از ورزش‌ها دارد. قطعاً وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت ویژه از این رشته خواهد داشت تا با یک همدلی بیشتر به هدف نزدیک تر شویم.

دادگر: درگیر بدهی‌های سنوات گذشته هستیم

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی هم در مجمع امروز، اظهار داشت: یک سال دیگر از تلاش هیأت‌های استانی و فدراسیون گذشت و خدا را شکر سالی توأم با موفقیت و سربلندی بود. تمام این موفقیت‌ها به دلیل تلاش ورزشکاران، مربیان، هیأت‌های استانی و حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و اگر ناکامی وجود داشته سهم من است.

وی ادامه داد: امیدوارم تمام این تلاش‌ها منجر به اولین مدال تیراندازان ایران و دومین مدال تاریخ بانوان در المپیک پیش رو شود.

دادگر در خصوص جنگ اقتصادی که کشور به دلیل تحریم‌ها درگیر آن است گفت: تیراندازی وابسته به سلاح، فشنگ و تجهیزات است که در این خصوص وجود تحریم‌ها کار ما را بسیار سخت کرده اما با ریاضت اقتصادی و قناعت کارها را پیش می بریم. حتی تعداد کارمندان فدراسیون را از ۶۲ نفر به ۳۷ نفر کاهش دادیم اما همچنان درگیر بدهی‌های سنوات گذشته از دوره‌های قبل هستیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: سال گذشته تمام تمرکزمان را روی کسب سهمیه المپیک گذاشتیم و کمی شرمنده هیأت‌های استانی شدیم. در آغاز سال ۹۹ از وزارت دفاع ۲۰۰ قبضه اسلحه به صورت رایگان گرفتیم که بین هیأت‌های استانی، مراکز استان‌ها، رؤسای هیأت‌ها و شهرستان‌های فعال توزیع خواهیم کرد.

وی در خصوص فعالیت فدراسیون در دوران کرونا خاطرنشان کرد: با درایت مربیان وطنی اولین کشوری بودیم که تمرینات خود را به صورت آنلاین برگزار کردیم که الگویی برای سایر کشورهای دنیا شد. همچنین در این دوران ۲۵ جلسه به صورت مجازی با رؤسای هیأت‌های استانی داشتیم که خیر و برکات زیادی داشت. تعدادی از هیأت‌ها هم با سرپرست اداره می‌شوند که بزودی انتخاباتش برگزار خواهد شد.

دادگر گفت: برای موفقیت مؤلفه‌های زیادی لازم است اما برای شکست یک اشتباه کافی است. باید در این روزهای سخت همه دست به دست هم بدهیم تا کشور از این روزهای سخت عبور کند. از تلاش تمام رؤسای هیأت‌های استانی و حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم و امیدوارم با اتحاد بیشتر در المپیک هم مانند کسب سهمیه‌ها تاریخ ساز شویم.

کد خبر 441071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.