کلاس‌های رایگان دوچرخه‌سواری برای اسپانیایی‌ها

مقامات رسمی باراکالدو، شهری کوچک در اسپانیا، اعلام کرده‌اند که مردم این شهر به زودی از آموزش‌های رایگان دوچرخه‌سواری برخوردار خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال شیوع بیماری کووید -۱۹ و گسترش دوچرخه‌سواری، مقامات رسمی باراکلادو تصمیم گرفته‌اند که در این زمینه کلاس‌های آموزشی رایگان برای مردم شهر برگزار کنند و فراتر از آن در ماه سپتامبر شرایط استفاده کاملاً رایگان ساکنان شهر از خدمات اشتراک دوچرخه را فراهم آورند. شهردار این شهر امیدوار است با این نوآوری فرهنگ دوچرخه‌سواری را در میان مردم ترویج دهد و آن را به روندی دائمی برای حمل ونقل‌های درون شهری تبدیل کند.

این جنبش که "۳۰ روز با دوچرخه" نامیده شده است، در پنج ناحیه مختلف از باراکلادو اجرا و کلاس‌های آموزشی هر هفته شنبه‌ها در چادرهای مسافرتی بزرگی برگزار خواهد شد که شهردار باراکلادو مسئولیت پرداخت تمامی هزینه‌های مربوطه را به عهده گرفته است. کلاس‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار می‌شود و تمام آموزش‌های لازم برای دوچرخه‌سواران را در بر خواهد گرفت. پس از اتمام هر جلسه، افراد شرکت‌کننده، به مدت ۹۰ دقیقه زیر نظر مربی خود در خیابان‌های اطراف دوچرخه‌سواری می‌کنند. علاوه بر این در هر مکان آموزشی به تعداد کافی دوچرخه تعبیه شده است بنابراین شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها که از داشتن دوچرخه شخصی محروم هستند، می‌توانند با ارائه کارت هویت، به مدت یک ماه و تا پایان دوره آموزشی دوچرخه رایگان به امانت بگیرند تا ضمن شرکت در کلاس‌های آموزشی به تمرین دوچرخه‌سواری نیز بپردازند.

علاقمندان به مشارکت در کلاس‌های ذکرشده علاوه بر فراگیری نحوه استفاده از دوچرخه‌ها با اهمیت دوچرخه‌سواری، اصول ایمنی اجباری و اهمیت استفاده از زبان بدن قبل از انجام هر حرکت در زمان استفاده از آن‌ها، معانی هر یک از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیز تجزیه‌وتحلیل نقاط احتمالی زمین خوردن در جاده‌ها آشنا می‌شوند. لازم به ذکر است که کلاس‌های آموزشی تنها با ظرفیت ۸ نفر برگزار خواهد شد و در نتیجه امکان رعایت فاصله اجتماعی بین شرکت‌کنندگان وجود دارد. علاقمندان بالای ۱۶ سال می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شهر باراکلادو در کلاس‌های رایگان آموزش دوچرخه‌سواری ثبت‌نام کنند.

کد خبر 441067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.