استفاده از تبادلات فرهنگی برای توسعه گردشگری غرب کشور

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه بین استان‌های غربی کشور که در حال حاضر بین سه استان کردستان، همدان وکرمانشاه تنظیم شده است، افزایش تبادلات فرهنگی و گردشگری است.

حسین قراباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه زاگرس‌نشین در غرب کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد چنان که حدود هشت هزار آثار ثبت شده ملی در سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان وجود دارد و طبیعت بکر و موسیقی کردستان، صنایع دستی همدان و وجود بهترین غذاهای سنتی در کرمانشاه، همچنین آثار بسیاری که در این سه استان قرار دارد، ظرفیت گردشگری خوبی برای آنها ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه عنوان مرکز تاریخ و تمدن زیبنده همدان است، خاطرنشان کرد: آثار باقی مانده از مادها، ساسانیان و اشکانیان که به قبل از میلاد مربوط می‌شود، استان همدان را از سایر استان‌های کشور متمایز می‌کند.

قراباغی تاکید کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، تفاهم‌نامه‌ای میان استان‌های غربی کشور که در حال حاضر بین سه استان کردستان، همدان و کرمانشاه تنظیم شده تا در راستای استفاده از تبادلات فرهنگی و گردشگری آن‌ها بتوان ظرفیت‌های گردشگری این سه استان را معرفی کرده و با داشتن همگرایی و همسویی از ظرفیت ایجاد شده به نفع جذب گردشگر برای غرب کشور استفاده کرد.

وی اظهار کرد: زمان انعقاد تفاهم نامه از نرم افزاری نیز رونمایی شد تا بتوانیم با استفاده از آن اطلاعات محتوایی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این سه استان را تجمیع کنیم، این اپلیکیشن می‌تواند به ما در پیشبرد اهداف موردنظر کمک کند.

قراباغی ادامه داد: دبیرخانه‌ای نیز در راستای این تفاهم نامه تشکیل شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اتفاقات بهتری رقم بخورد و اهداف مورد نظر محقق شود.

کد خبر 441065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.