اجرای ۷۵ هزار پروژه توسط دهیاری‌ها از ابتدای دولت یازدهم

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۷۵ هزار و ۸۶۲ پروژه عمرانی و خدماتی متوسط مقیاس توسط دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال به اجرا رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اشکان کریمی اظهار کرد: بنابراین می‌توان گفت از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون روزانه حدود ۳۰پ روژه عمرانی، خدماتی توسط دهیاری‌ها در مناطق روستایی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این پروژه‌ها تعداد زیادی پروژه کوچک مقیاس نیز توسط دهیاری‌ها اجرا که اعتبارات موردنیاز برای اجرای آن‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و محلی تأمین شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه حداقل ۶۰ درصد از اعتبارات دهیاری‌ها باید صرف اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی شود افزود: پروژه‌های متوسط مقیاس به لحاظ نوع شامل بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، احداث ساختمان دهیاری، اماکن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی می‌باشد که با توجه به درخواست‌های مردم و اولویت‌های محلی بخش عمده این اعتبارات برای بهسازی معابر در روستاها هزینه شده و شامل طرح‌هایی مانند زیرسازی و آسفالت معابر، جدول‌گذاری، هدایت آب‌های سطحی، روشنایی معابر و احداث پل است.

کریمی ضمن تاکید بر لزوم نظارت فنی دقیق بر اجرای پروژه‌ها، به نقش مهم مسئولان امور فنی دهیاری‌ها در این زمینه اشاره کرد و نظارت مستمر بر عقد قراردادها و فرآیند واگذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی را از وظایف مهم آنها برشمرد.

وی افزود: در حال حاضر با بهره‌گیری از توان تخصصی بالغ بر ۱۵۰۰ مسؤول فنی که به صورت مشترک در سطح بخش فعالیت می‌کنند، طرح‌های عمرانی دهیاری‌ها مورد نظارت دقیق میدانی قرار می‌گیرد و به‌منظور ارتقا کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی و افزایش دانش فنی آن‌ها، هرساله دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های متعددی در زمینهٔ اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی توسط دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان تهیه و برای اجرا توسط دهیاری‌ها به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

کد خبر 441050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.